9 Mayıs 2012 Çarşamba

ŞEMS-İ TEBRİZİ VE TANRIDAN BİR ŞEY NASIL ELDE EDERİZ

.

Şems Hazretlerinin bir sohbette söyledikleri:

Çalgıcıya dediler ki:
“ Ne nazlanıyorsun, çal!
Yoksa ricamızı iki kere mi işitmek istiyorsun?”

Şöyle cevap verdi:
“ Hatırlıyorum, filan kimse de böyle niyaz (Yalvarıyordu) ediyordu”
Yani siz de öyle yapın.

Öteki içinde böyle kabul etmiyordu:
“ Nasıl olur da bir adam bu kadarcık hüneriyle öğünebilir?
Filan adam bana böyle saygı gösterdi, rica ve niyazda bulundu” diyebilir.

Ben öğünmüyorum, ben yol gösteriyorum.
Gösterdiğim yol da niyaz, yalvarma yoludur.
Şah ise niyaz ile doludur.

                   ***
MAKÂLÂT. Şems-i Tebrizi.
Çeviren Mehmed Nuri Gençosman.
ATAÇ yayınları Tasavvuf 6
                    ***
Neler öğrendik:
1.    Sanatçıya yalvarıp yakarma ile ondan bize sanatını gösterme imkânını elde edebileceğimizi öğrendik.

İşte böyle yaren,

Tanrı sanatının eşsizliğinden bir şey görmek istiyorsak, duymak istiyorsak yalvarma yakarma yolundan gidersek isteklerimize kavuşabileceğimizi öğrendik, anladık.

Mevlana Hazretleri dua ederken Tanrı’dan yalvarış ahlakı istediğini öğrendik, anladık.
                                        *
RAVLİ

Popüler Yayınlar