27 Mayıs 2017 Cumartesi

DİVAN-I KEBİR 4. CİLT 3O İNCİ BEYİT

(Mevlana Hazretleri Mevleviliği anlatıyor)

30. A içyüzde hasların hası (İyi nitelikleri kendinde toplamış kişi), görünüşte aşağılıkların aşağısı;
Hasların meclisine gir de aşağılıkları (Niteliği düşük, adileri) haslardan ayır.

Tur dağınızdan bir yana geri döndük biz, geri döndük (Allah ile konuşmak olanağı sağlamaya yöneldik);
Bize bakın, bize bakın da nurunuzdan bir nur alalım.

Her varlık isteyen, cömertliğimizden ganimetlenir;
Her güçlüğe düşen, kolaylamanızı elde eder.

Sizin korumanıza kavuşan musibetlere (Ansızın gelen felaket, sıkıntı veren şeye) düşüp kötüleşmez;
Yardımınıza ulaşan yeryüzünde hiçbir şeye aldırış etmez.

Bütün yeryüzündekilerin gözleri, sizin hemencecik oluveren işlerinizi görüp hayran olmuş.;
Ortada kimsecikler görünmezken kim gelir de kim güder bu sürüyü (Yönetir, sevk ve idare eder)?

Sizden bir yel (Rüzgâr) esmezse gönüllerimiz doğru yolu bulamaz;
Sizin evlerinize yakın olmazsak gözlerimiz aydınlanmaz.

Bahçende Tuba ağacının (Cennette bulunan büyük ağacın) gölgesinde olduğumdan adamakıllı işe giriştim;
Oyuna başladım, çalgıcıyı bekleyecek vaktim yok benim.

Gölge gibi güneş ışığının çevresinde dönüp duruyorum;
Gâh (Bazen)secde ediyorum ona, gâh başımı ayak edinip duruyorum.

Güneşin ışığındaki gölge gibi gâh uzamadayım, gâh kısalmada;
Var oldum, varlığa büründüm mü baştanbaşa Firavunum, yok oldum mu Musa’yım (İlahi hitap işitme makamındayım).

Kalem gibi Tanrı buyruğunun iki parmağı arasındayım;
Musa’nın elindeki sopa gibi gâh sopayım, gâh ejderha.
                             ***           
DİVAN-I KEBİR 3 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                         ***
Neler öğrendik;
1.    Aşağılık kişilerle yüce kişileri birbirinden ayıracak konuma gelmek için yüce kişilerin toplandığı yere gidilmesi ve bu topluluğa katılmak gerektiğini öğrendik.
2.    Mevlevilere gönül bağıyla bağlananların fayda göreceklerini, sorunlarından kurtulma yollarını bulacaklarını, güçlüğe düştükleri zaman kolaylık bulacaklarını öğrendik.
3.    Mevlevi olanın işlerinin hemencecik oluvereceğini öğrendik.
4.    Mevlevi olmak için kişide istek ve iradenin olması gerektiğini öğrendik.
5.    Mevlana Hazretlerinin Allah’ın isteğine göre hareket ettiğini öğrendik.
                                     *
İşte böyle yaren;
Mevlana Hazretlerinin Allah’ın emrine kendini tamamen teslim ettiğini, emredileni yapmak için bazen Allah dostlarına dayanak bazen de yok edici olarak görev yaptığını kendi sözlerinden öğrendik, anladık.
                                  *

RAVLİ

Popüler Yayınlar