15 Mayıs 2017 Pazartesi

DİVAN-I KEBİR 3 CİLT 4290 İNCİ BEYİT

(Mevlana Hazretleri Allah’ın yüzünü görmenin önemini anlatıyor)

4290. Hızır, ben yokken senin yüzünü görürse eyvahlar olsun bana;
Fakat yüzünü görmezse tut ki her an abıhayat içiyor;
Ne faydası var?

Şu aşağılık büyücü karı, şu dünya, mademki yok olup gidecek bir gün;
Tahtını, bahtını, dünya hazinelerini bana bağışlamışlar say;
Ne olur ki yani?

Ta önüne ön olmayan demde gerçeklerin canları, senin yoluna dökülüp saçılmış;
Yüzünü görmedikten sonra tut ki bu saçları ben toplamışım;
Elime ne geçer ki?

Şu can Mısır’ımın azizi, senin yüzünü görmedikten sonra tut ki iki günde bir, şeker dudaklı bir Yusuf satın almış;
Ne çıkar bundan?

Derdimden, çakmak taşıyla demirden her an, her kıvılcım çakıp durmada;
O kıvılcım çakmazsa gök gürlemiş şimşek çakmış,
Bana ne?

O deli-divaneyi bir gececik şu zincire konuk et;
Senin saçlarına sarılmaz, onları dağıtmazsa tut ki kendisi darmadağın olmuş;
Ne işe yarar?

Senin aşkın yüzünden bütün dünya, kötülüğümü söylese pervam yok;
Tut ki bir gerçek hakkında yüzlerce yalan söylemiş, bir doğruya yüzlerce iftira edilmiş;
Ne olur yani?

Ayrılığınla iki dünyada da en mazlum biri varsa o da benim;
Artık zalim, tut ki seni mazlumundan feryat ediyor;
Varsın etsin.

A Tebrizli Şems, mahallenin köpeklerinden söz açmazsan tut ki dünyadaki aslanları övmüşüm;
Ne çıkar bundan?

Aşk aslanın kanımız içmeye kalkışırsa tut ki içmiş;
Ne olur ki?
Her an bir başka can feda etsem tut ki feda ettim;
Ne değeri var canın?
                              ***
DİVAN-I KEBİR 3 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                         ***
Neler öğrendik;
1. Bütün amacımızın sevgili olarak kabul ettiğimiz Allah dostunun yüzünü görmek, göz göze gelmek, bir arada olmak olduğunu öğrendik, anladık.
                                     *
İşte böyle yaren;
Tebrizli Tanrı Şems’inin yüzünü görmekle yapılacak kazanımların çok olacağını, bu kazanımları kişi açıklamazsa başkalarının anlayamayacağını, çok büyük kazanım olduğunu Mevlana Hazretlerinden öğrendik, anladık.
                                  *

RAVLİ

Popüler Yayınlar