31 Ocak 2018 Çarşamba

DİVAN-I KEBİR 4. CİLT 4070 İNCİ BEYİT

(Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerini anlatıyor)
                              
4070. Kamış gibi belimi bağlamak (Ulu-asil-büyük insana hizmet etmek) benim borcum;
Şeker kamışı gibi şekerler vermek de senin borcun.

A bize kaçan gönül, benden-bizden mahvol;
Çünkü benlikten geçmezsen bizden kesildin-gitti.

Tatlı tohum, taşa dedi ki;
Ben kırılırsam içimi-özümü gösteririm;
Fakat sen kırılırsan vay haline!

Her solukta, içimden bir kutsal güzel, gizli bir yoldan başıma kıyametler koparır, gürültüler eder durur.

Sınanmam, yıkılıp yerlere serilmem, coşup köpürüşüm, dardağan oluşum, Müslümanlığı aldı-götürdü;
Eyvahlar olsun Müslümanlığa.

Bana: “Şarap mı içiyorsun;
Yoksa bir şüpheye mi düşmüşsün “ dedi.
Rabbine mal olmuş gönülden başka kimdir şüpheden kurtulan?

Yürü, masallar söylemeye var;
Sarhoş bir halde eve git;
Canlar saç, çünkü o eşsiz güzel de güller saçtı.

A yüzü yanağı güzel dilber, bir soluk, kulak ver bana;
Gamınla sarhoş olanı, bir gör-gözet (Himayene al).

A benim tapanım, a benim tapılanım;
A benim görenim, a benim görünenim;
A iş eeri, iş ustası;
İnsanlığın gönlünde, insanın yüreğinde aşkı tanı, aşkla biliş (Bilgili ve bilinçli duruma gel).

Kâbe’miz onun mahallesi, kıblemiz, onun yüzü;
Padişahlık yolunda kılavuzumuz, onun kokusu.
                            ***                                            
DİVAN-I KEBİR 3 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                            ***
Neler öğrendik;
1.    Büyük, asil, ulu kişiye şart koşmadan hizmet etmemiz, onun vereceği ağız tadını almamız gerektiğini öğrendik.
2.    Ben ve benlik yaşamında olan kişinin Mevlana Hazretlerinden uzaklaşacağı için öncelikle benliğini etkisizleştirmesi gerektiğini öğrendik.
3.    Acıması olmayan, katı yürekli, katı kalpli kişinin değişime, tatlılaşmaya, güzelleşmeye özünün izin vermeyeceğini öğrendik.
4.    Tatlı öze sahip olanın başına gelirse gelsin tatlılık göstereceğini öğrendik.
5.    İçimizdeki kutsal güzelliğin kendini göstermek için bizim tatlı biri olmamız için zorladığını öğrendik.
6.    Rabbine gönlünü vermiş kimsenin şüphelerden kurtulacağını, böyle bir kişinin Müslümanlık ölçüleri ile ölçüm yapılacak durumda olmadığını öğrendik.
7.    Şems Hazretlerinin güzellikler göstereceğini, Allah sözlerini bize söylemesi ile sarhoş olacağımızı Hazreti Mevlana’dan öğrendik.
8.    Hazreti Mevlana’ya çok saygı gösterene Mevlana Hazretlerinin de saygı göstereceğini, kendi yüreğimizi Mevlana Hazretlerinin yüreğiyle birleştirerek aşkı tanımamız, aşkın da seni tanıyarak tanışıklık oluşturmamız gerektiğini öğrendik.
                       *
İşte böyle yaren;
Şems Hazretlerinin kokusunun yolumuza kılavuzluk ettiğini, onun gerçek yüzünün padişaha ulaşmak için gerekli olduğunu, onun etrafından ayrılmanın yanlış olduğunu öğrendik, anladık.
                         *

RAV

Popüler Yayınlar