(Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerini
anlatıyor)
3710.
Sevgiyi kaynat, köpürt;
Çengin
(Telli çalgının) gönlünden o nağmeleri coştur;
İşretle-nağmeyle kulağı, şarapla karnı
doldur da.
Ta
can Tebriz’ine kadar, arı-duru bir halde varsın;
Varsın
da ey ben, benim işte gelen desin.
Bu
gece, şu yoksulun bedeninden canı, tamamıyla al götür.
Götür
de dünyada, bundan böyle ne adın kalsın, ne şanın.
Şu
anda sarhoşunum senin;
Bir
sağrak (Büyük kadeh) daha sun da iki dünya da
mahvolsun, çıksın gözümden vesselam.
Senin
lütfunla (Önem verilen, sayılan birinden gelen iyilik,
yardım) yok (Sadece Allah’a muhtaç) oldum
mu, sen neyi biliyorsan o olurum ben;
Yokluk
kadehini alırım da kadeh-kadeh üstüne şarap içer-dururum.
Can,
senin yüzünden yandı-parladı mı mumlar yakar, dünyayı ışıtır nurunla;
Fakat
senden yanmayan, tamamıyla hamdır, ham.
Şu
anda, soluk-soluğa yokluk şarabını sun bana;
Tamamıyla
yokluğa daldım mı artık ne evi fark ederim ben, ne damı.
Senden
gelen yokluk, cana canlar kattı mı can, senden gelen yokluğa binlerce varlık
kul olsun, köle kesilsin diye sana karşı, yüzlerce defa secdeye kapanır.
Bana
tas-tas şarap sun da varlığımdan kurtar beni;
Şarap
(Tanrı şarabı), yüce kişilere sunulan bir nimet,
akılsa aşağılık kişilere mahsustur.
Yokluğu
dalgalandır da kapsın-götürsün beni nice ye bir, korkuyla deniz kıyısında
adım-adım yürüyüp duracağım?
***
DİVAN-I
KEBİR 3 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan:
Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR
BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
***
Neler
öğrendik;
1.
Coşkulu bir
davranış içine girmemiz gerektiğini, bunun için de sevgiyi coşturmamız, Allah
dostlarıyla dostça konuşup arkadaşlık etmek gerektiğini öğrendik.
2.
Sahip olduğumuz
ve güvendiğimiz tüm değerlerin bağlayıcı özelliklerinden kurtulup sevdiğimiz
kişinin varlığı ve değerleriyle uyum ve aynı olmamız gerektiğini öğrendik.
3.
Aşkla bağlanılan
Allah dostunun bizi istediği şekle ve kıvama getirmesi için kendimizi sorgulama
yapmadan ona teslim etmemiz gerektiğini öğrendik.
*
İşte
böyle yaren;
Akla
bağlanıp güvenen kişilerin aşağılık kişiler olduğunu, aklın korku üretip kişiyi
hak ettiği yere ulaşmasına engel olduğunu öğrendik, anladık.
Sadece
Allah’a muhtaç olan (Fakir) kişinin her şeyin
tasarlandığı yer olan yokluk âlemini tanıyacağını, bu yerde istediğine
ulaşabilecek olanakları görüp tanıdığını, bu alanda çok özel Allah dostlarını
görüp tanıyabileceğimizi Mevlana Hazretlerinden öğrendik, anladık.
*
RAVLİ