2 Ocak 2018 Salı

DİVAN-I KEBİR 4. CİLT 3710 İNCİ BEYİT

(Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerini anlatıyor)
                              
3710. Sevgiyi kaynat, köpürt;
Çengin (Telli çalgının) gönlünden o nağmeleri coştur;
İşretle-nağmeyle kulağı, şarapla karnı doldur da.

Ta can Tebriz’ine kadar, arı-duru bir halde varsın;
Varsın da ey ben, benim işte gelen desin.

Bu gece, şu yoksulun bedeninden canı, tamamıyla al götür.
Götür de dünyada, bundan böyle ne adın kalsın, ne şanın.

Şu anda sarhoşunum senin;
Bir sağrak (Büyük kadeh) daha sun da iki dünya da mahvolsun, çıksın gözümden vesselam.

Senin lütfunla (Önem verilen, sayılan birinden gelen iyilik, yardım) yok (Sadece Allah’a muhtaç) oldum mu, sen neyi biliyorsan o olurum ben;
Yokluk kadehini alırım da kadeh-kadeh üstüne şarap içer-dururum.

Can, senin yüzünden yandı-parladı mı mumlar yakar, dünyayı ışıtır nurunla;
Fakat senden yanmayan, tamamıyla hamdır, ham.

Şu anda, soluk-soluğa yokluk şarabını sun bana;
Tamamıyla yokluğa daldım mı artık ne evi fark ederim ben, ne damı.

Senden gelen yokluk, cana canlar kattı mı can, senden gelen yokluğa binlerce varlık kul olsun, köle kesilsin diye sana karşı, yüzlerce defa secdeye kapanır.

Bana tas-tas şarap sun da varlığımdan kurtar beni;
Şarap (Tanrı şarabı), yüce kişilere sunulan bir nimet, akılsa aşağılık kişilere mahsustur.

Yokluğu dalgalandır da kapsın-götürsün beni nice ye bir, korkuyla deniz kıyısında adım-adım yürüyüp duracağım?
                            ***   
DİVAN-I KEBİR 3 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                            ***
Neler öğrendik;
1.    Coşkulu bir davranış içine girmemiz gerektiğini, bunun için de sevgiyi coşturmamız, Allah dostlarıyla dostça konuşup arkadaşlık etmek gerektiğini öğrendik.
2.    Sahip olduğumuz ve güvendiğimiz tüm değerlerin bağlayıcı özelliklerinden kurtulup sevdiğimiz kişinin varlığı ve değerleriyle uyum ve aynı olmamız gerektiğini öğrendik.
3.    Aşkla bağlanılan Allah dostunun bizi istediği şekle ve kıvama getirmesi için kendimizi sorgulama yapmadan ona teslim etmemiz gerektiğini öğrendik.  
                       *
İşte böyle yaren;
Akla bağlanıp güvenen kişilerin aşağılık kişiler olduğunu, aklın korku üretip kişiyi hak ettiği yere ulaşmasına engel olduğunu öğrendik, anladık.

Sadece Allah’a muhtaç olan (Fakir) kişinin her şeyin tasarlandığı yer olan yokluk âlemini tanıyacağını, bu yerde istediğine ulaşabilecek olanakları görüp tanıdığını, bu alanda çok özel Allah dostlarını görüp tanıyabileceğimizi Mevlana Hazretlerinden öğrendik, anladık.
                         *

RAV

Popüler Yayınlar