19 Ocak 2018 Cuma

DİVAN-I KEBİR 4. CİLT 3880 İNCİ BEYİT

(Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerini anlatıyor)
                              
3880. Yürü, her solukta dalga-dalga coşup otağımı, varımı-yoğumu kapıp götüren denize doğru yürü.

Gece yarısı, evimden bir güzel dalgadır, coştu-köpürdü;
Ansızın güzellik Yusuf’u düştü kuyuma.

Bir güzelin yüzsuyundan bir sel geldi, harmanımı aldı (Bilgi birikimimi) götürdü;
Gönülden bir dumandır çıktı, yüceldi;
Samanım yandı-gitti.

Harmanım yandıysa korkum yok, hoşum;
O Ay yüzlümün harmanı, benim gibi yüzlercesine yeter.

Aklım yok, onun bilgisi-hüneri, yeter bana;
Vakitsiz gelip çatan gecemde, onun muma benzeyen yüzü kâfi.

Birisi dedi ki:
“ Bu müzik, bu dönüş, mevkii kaybettirir, edebi giderir.
Mevki istemiyorum ben;
İki dünyada da benim mevkiim, şerefim aşk.

O uyanık, o her şeyden haberdar padişahım, sözü, başımdan alıp götürdükçe her beytin ardından, sonu geldi deyip duruyorum ben”

Doymadan gülen dudaklarına, doymadım;
Binlerce aferin dudaklarına, dişlerine.

A oğul, hiçbir kimse, canıma doyar mı?
Benim canımsın sen;
Canımla canın bir.

Susuzum, içtikçe içiyorum, kaynıyorum;
Ölümüm de sudan, dirimim de;
Dön;
Dönüşüne kulum-köleyim ben.
                            ***   
DİVAN-I KEBİR 3 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                            ***
Neler öğrendik;
1.    Şems Hazretleri kendisine âşık olan Mevlana Hazretlerinin bilgi birikimini alıp yakarak yok ettiğini, kendisine yeni değerini hiçbir zaman yitirmeyen sırlar ve yaşam öğrettiğini öğrendik.
2.    Aşkın sonu gelmeyen sözler denizi olduğunu, insanın başında tasarladığı her ne varsa dalgası ile söz adına ne varsa alıp götürdüğünü öğrendik.
3.    Mevlana Hazretlerini canı kadar seveni, o da kendi canı gibi sevdiğini, canını bir ettiğini öğrendik.
                       *
İşte böyle yaren;
Allah’a susuzun su aradığı gibi arayanların sema etmesi gerektiğini, Sema edeni Mevlana Hazretlerinin çok sevdiğini, o kişi ile dost olduğunu, o kişiye ücret istemeden hizmet ettiğini kendi sözlerinden öğrendik, anladık.
                         *

RAV

Popüler Yayınlar