27 Ağustos 2017 Pazar

DİVAN-I KEBİR 4. CİLT 1760 İNCİ BEYİT

DİVAN-I KEBİR 4. CİLT 1760 İNCİ BEYİT
(Mevlana Hazretleri gizliliğin önemini anlatıyor)
                                                           
1760. Köylü bile olsam senin köylünüm, köylünü kaba bulma, hor görme.

Beni aşkta usta ettin amma gene de usta sayma, çırak tut beni.

Feryat etmem, oradan tutma diye bağırmam için zevkle boğazıma sarılıyorsun benim.

Senin çer-çöpünüm, denize sürükle beni;
Denize lâyık görme, fakat götür kendi denizine beni

Salâhaddin (Dinine bağlı olan kimse), tümden Elest meclisinden (Büyük insanların toplandığı yüce yerden) gelmiştir;
Onu bugünden, yarından sayma.

Yeşilliğe gelin, kapıyı da örtün ki her göz, bu topluluğu görmesin.

Her elsiz-başsız (Kendi işini kendisinin yapamadığı halde önderlik etmeye kalkan) kişinin kem (Uğursuz) gözünden ziyanlara (Zarara) girdim ben, ne yaralar aldım ben.

Öyle kem göz gördük ki nazarı (Baktığı kimseye zarar veren kıskançlıkla güçlü bakışı ile), güneşi, Ay’ı bile apaçık karartır gider.
                           ***    
DİVAN-I KEBİR 3 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                            ***
Neler öğrendik;
1.    Dinine bağlı kimsenin bize yabancı olmadığını sevgide ustalık kazandıracağını, bulunduğu büyüklüğe bizi götürmesini istememiz gerektiğini, öğrendik.
2.    Dinine bağlı kimsenin Allah’ın ben sizin Rabbiniz değil miyim sorusuna evet diyen ve bu cevaptan vazgeçmeyen, unutmayan, önemini azaltmayan kişi olduğunu öğrendik.
                            * 
İşte böyle yaren;
Dinine bağlı olmayan, Allah dostlarına saygı göstermeyen kişilerin uğursuz olduklarını, temiz kişilere zarar verdiklerini, uzak durmamız gerektiğini öğrendik, anladık.
                           *

RAVLİ

Popüler Yayınlar