7 Ağustos 2017 Pazartesi

DİVAN-I KEBİR 4. CİLT 1360 İNCİ BEYİT


(Mevlana Hazretleri sevgiliye yapılacak davranışları anlatıyor)
                              
1360. Güzelliğine nazara değmesin diye kulağından tuttum, çektim-getirdim seni buraya.

Şu cömert elim, sana öyle bağışlarda bulundu ki devletin, ikbalin daima tazedir, gençtir, kocalmaz hiçbir zaman.

Havana uymuşum, sevgine düşmüşüm, gece-gündüz kararım yok;
Başım ayaklarında senin kaldırmam gece-gündüz.

Geceyi-gündüzü bırakır mıyım kendi başına, geceyi de kendim gibi deli-divane edeceğim, gündüzü de.

Âşıkların canları da kopup gitti, gönülleri de;
Gece-gündüz canımı da veriyorum, gönlümü de.

Gönlümdekini buluncaya dek gece-gündüz bir an başımı bile kaşımayacağım.
Aşkın, çalgıya başlayalı gece-gündüz, gâh çeng olmadayım, gâh târ (Karanlık).

Mızrabı sen vuruyorsun da feryadım, figanım, gece-gündüz göğe ağıp duruyor.

İnsana kırk sabah sakilik ettin;
O şaraptan gece-gündüz mahmurum ben.
A âşıklar kervanının yularını çeken, gece-gündüz bu katarın içindeyim ben.
                                      ***  
DİVAN-I KEBİR 3 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                            ***
Neler öğrendik;
1.    Değeri bilinmeyen sevilen kişinin başkalarının insafına bırakılamayacağını, cömertçe davranılması gerektiğini öğrendim.
2.    Sevilene bırak maddi cömertliği gönlümüzü, canımızı vermemiz gerektiğini öğrendik.
3.    Sevilen kişinin gönlündeki güzeli hep arayacağını, sevdiği kişinin gideceği yerin kendisi olması için seven kişinin kendine yönlendireceğini öğrendik. 
                            * 
İşte böyle yaren;
 Mevlana Hazretleri Allah’ı sevdirmek, Allah nuru saçmak için uğraştığını, kendini hiç düşünmediğini öğrendik, anladık.
                          *

RAVLİ

Popüler Yayınlar