9 Temmuz 2013 Salı

YENİ DEN YENİYE YÖNELİŞ


Beyazıd ve Zünnar bağlanışı 254

Bistam piri ölüm haline gelmişti; dostlara, benim iyiliğimi isteyenler dedi;

Bana bir zünnar getirin de bu yoksul hemen kuşansın.
(zünnar: papazların beline bağladıkları kemer)

Topluluktan bir coşkunluktur koptu; zünnar kuşanman doğru bir şey değil; bu, sana yaraşmaz diyorlardı.

Diyorlardı ki:
A sırlar sultanı, Beyazid’ın beli, ondan sonra da zünnar; nasıl olur bu?

Beyazıd, yanındakilerden bir kere daha zünnar istedi; hiç kimsenin bu işe tahammülü kalmadı.

Nihayet Şeyh pek ısrar etti; hiç kimse, bu derde derman nedir, bilemiyordu.

Hepsi de, takdir, Şeyh’in kötülüğünü dilediyse buna karşı ne tedbir kullanılabilir ki dedi.

Yanındakiler bir zünnar getirdiler; Beyazıd beline bağladı; iki gözünden de yaş dökmeye koyuldu.

Yüzünü yerlere sürdü de canı yanarak, gönlünün derdiyle ağladı, inledi.

Kan ağlayan gözlerinden bir hayli kanlı yaşlar döktükten sonra belinden zünnarı çözdü.

Dilini açtı da, ey her an mutlak olarak tedbir ve tasarrufta bulunan Tanrım dedi; ebedi Tanrılığın hakkı için,

Şu anda belime zünnar bağladım ya; tut ki yetmiş yıllık Mecusi’yim ben.

Bir solukta batıl (Temeli olmayan) dininden dönen Mecusi, senin bir lütfünle sırlara mahrem olmaz mı?

Ben de o Mecusi gibi kötülüklerden geçtim; geç geldim ama gene de geçtim kötülükten.

Bu sırrı söyler söylemez de şahadet getirdi; bir hayli ağlayıp inledi.
Uzun bir yoldan geldim ama öyle say ki Şimdicek yöneldim sana.

Biliyorsun Allah’ım, ben bir hiçim; bir hiçten bütün bu istediklerin nedir, ne istersin?

Neyim var benim?
Sonsuz derdim var ancak; mal mülk olarak da terü taze bir gönlüm var ancak.

Yıkılmış, yanmış kavrulmuş bir gönlüm var; yıkık yerden ne diye haraç istersin?

Acizlik istiyorsan fazlasıyla var; bilmem ki benim gibi bir aciz daha var mı?

Derdime senden başka kimsecikler bilemez; ama kimse bilmese de sen biliyorsun.

Daha ne söyleyeyim?
Biliyorum ki her halimi görüyorsun.
Ne arayayım ki sen, zaten hazır nazırsın.

Arasam da, aramasam da sen bağışlarsın beni; söylesem de söylemesem de sen bilirsin zaten.

Hepimiz de başsız ayaksız birer bedeniz; kayıtlara düşmüşüz; şu başsız ayaksız birkaç bedenden ne gelir, ne umulur?

Halktan sana ne bir kar gelir, ne bir ziyan; bütün rahmet de asileredir.

                                          ***
        İLAHİNAME II FERİDEDDİN-İ ATTAR M.E. B.                              
             ŞARK İSLAM KLASİKLE
                                               *
RAVLİ 

Popüler Yayınlar