9 Temmuz 2013 Salı

TANRIDAN KORK VE ÇEKİN

Edhemoğlu İbrahim’in Münacatı 255

Edhemoğlu İbrahim, Kâbe’nin önünde Tanrı’ya diyordu ki:

Ey âlemin sahibi!
Beni masum say, suçsuz say; işlediğim günahları bağışla, bir daha da günah işletme bana.

Hatiften (Tanrıdan haber getiren melek) bir ses geldi ona; deniyordu ki:

Yolda işlediğin şu masumluk,
Bütün halkın benden istediği şey; senin de, onların da işlerini düzene sokarsam,
Herkes suçsuz olursa, hepimiz de o zaman rahmetimden mahrum kalırsınız.

*Hadde, hesaba sığmaz binlerce rahmet deryası var, ama gene de kulun korkması, çekinmesi gerek.

Dünyada can korkusundan, onun verdiği derde tercüman olan dilden başka hiçbir şeyim yok benim.

Zaten ömrümden ne bir iyilik gördüm, ne bir düzen.
Ziyan gördüm ama bir fayda etmedim.

Bu yaşayıştan bıktım, razıyım ölüme; ama gene de beni kurtarabilirsin; gücün yeter buna.

Baştan ayağa dek bakılacak, görülecek, gözetilecek bir tek yerim yok. Her zaman yeni bir yaraya tahammülün yok.

                                           ***
       İLAHİNAME II FERİDEDDİN-İ ATTAR M.E. B.                              
             ŞARK İSLAM KLASİKLERİ
                                             *
RAVLİ

Popüler Yayınlar