Büyük biri dedi ki:
Eyüp Peygamber, nice yıl
bedenine düşen kurtlardan aciz bir hale geldi.
O kadar eziyetten, zahmetten
maksat bir ah etmesiydi; bir kerecik ah etti;
ibadete layık Tanrı, onu kurtarıverdi.
Ama Zekiriyya’nın başına,
horlukla testere dayandı mı, Tanrı ona dedi ki:
Bir ah edersenAdını peygamberler defterinden kazırım; testere, seni tamamıyla ikiye biçinceye dek sesini bile çıkarma.
Şaşılacak şeye bak ki onun
bir ah etmesini istedi; bundan da bir ah bile etmemesini, susup dayanmasını istedi.
*Demek ki ne kendiliğinden bir ah imkân var, ne susup dayanmaya;
bir düşün artık.
Şu iki göz ve can, bir
deryaya benzer; ne başı vardır, ne dibi görünür, ne kıyısı.
Şu denizde ne susmak mümkün,
ne söylemek; ne durmak yaraşır, ne gitmek.
A cömert er; bunca kıvranıp
durmadasın, bunca ızdıraplar içindesin; nasıl kurtulacaksın; gerçekte hiçin de
hiçisin.
* Önce karanlıktan, ışıktan
binlerce perde var; bu uzak, bu uzun yol nasıl aşılacak?
Kıyamete dek binlerce bağla
bağlanmışsın; sağlıkla, esenlikle nasıl yol alacaksın?
Meğerki önündeki perde kalka;
meğerki Tanrı lütfüyle bir güneştir doğa.
Çünkü o lütuf olmadıkça bir
dünya dolusu derde derman yok.
***
İLAHİNAME II FERİDEDDİN-İ ATTAR M.E.
B. ŞARK İSLAM KLASİKLERİ
*
Yaren,
Daha önce içinden güller
devşirdiğim İbrahim Şahidi büyüğümüzün Gülşen-i Tevhid 1 in son kısmına düştüğüm notu
aktarıyorum
Perde:
Hakkın huzuruna alınman için
terbiye edilmemene perde denir .Bu terbiyeyi kazanan perdeyi geçmiş olur.
Yarısı siyah perde, yarısı
beyaz sayısız perde vardır.
İlk perdeler kişinin aklının
temizlenmesi için yalnızlığa çekilerek kendini din ölçülerine göre öz
eleştiriye sokarak doğru ve yanlışları belirlemek sonra düşüncelere bağ olan
bağların belirlenmesi gerekir.
Yılların yanlışlığını kısa
bir zamanda düzelemeyeceğinden kişi Allah’tan yardım ister.
Bu gizli olanları ve etkileri
olanları görmek için gereklidir.
Bu yoldan daha önce geçmiş
çıkar ilişkisi olmayan bir büyükten yardım alabilirsin veya herkesçe bilinen
bir büyüğün kitabından yaralanarak faydalanabilirsin.
Ahlaken temiz olabilmen için
gereklidir.
Bunları yapmazsan sıradan
biri olarak yaşarsın.
Diğer yarı aydınlık perdeler
nurdan zarar görmemen için alıştırıldıktan sonra yanmaman için açılan
perdelerdir.
Perdelerin kaldırılması
Allah’ın emriyle olur.
Kişi iyi niyetle çalışır.
Dikkat edeceğin Allah’ın söylemlerini söyleyip seni gevşetip
paranı alacak çok kötü insanların kullanacağı birisi olma.
Bu yolda kafan çok
karışacaktır korkma devam et.
Sezgilerin gelişerek analiz
ve sentez yapma, doğru algılama doğru tanımlama, kavrama yeteneği
geliştirilerek tablonun doğru yerine bakma ve koyma, çıkar baskısından kurtulup
doğru söyleme ve doğru yaşayış becerisi kazanmaktır.
Allah’a inanmayana fayda
sağlamaz.
İnanç üzerinden esas kişiliğini
bulma savaşı ile kendini bilme ve bulma çalışmasıdır.
Açılan kapıdan gidip gitmemek
sana kalmış.
Doğrusunu Allah bilir.
*
RAVLİ