3 Temmuz 2013 Çarşamba

SEVDİĞİNDE KENDİNİ BULMAK

Ahmet Gazali’ye ait bir hikâye 237

Ahmet Gazali, bir gün gönül aydınlatan tertemiz erlerin huzurunda şöyle dedi:            

Yakup güzel Yusuf’un yüzünü görmek için Beytül-ahzan’dan çıkıp Mısır’a gelince;

Yusuf, onun huzurunda pek sıkıldı, utandı.
Yakup’ta onu bağrına bastı, sıktı.

Yusuf, yoksa gene kuyuya mı düştü diye feryada başladı.
Ne söylüyorsun dediler; bağrına bastın ya onu; daha ne arıyorsun?

Kenan ilinde, gömleğinin kokusunu duymuştun; şimdiyse onu buldun, gördün, görmemiş gibi davranıyorsun?

Yakup peygamber cevap verdi de şöyle dedi onlara:
Bugün ben, tamamıyla Yusuf oldum.

O zaman Yusuf’tan yalnız bir koku duymuştum; çünkü Yakup’un kuluydum (kendime de sevgi ile bağlanmıştım).

Var olan yalnız bendim; Yusuf ne gezer orda?
Ama şimdi, asıl kendimi buldum; Yusuf oldum; işim tamamlandı artık.

                                         ***
Kendi sırrına bir zamancağız baş eğdin, o sırrı anladın mı, söylediğin sözlerin belirtisini de buldun demektir.

Ama her şeyden hür oldun mu ne gamlanırsın, ne sevinirsin.
Seni şu dönüp duran gök kubbenin altına getirirler, erlerin rengine boyarlar.

                                     ***

       İLAHİNAME II FERİDEDDİN-İ ATTAR M.E. B.                              
             ŞARK İSLAM KLASİKLERİ                                                

                                      *
Yaren,

Yakup gönlünü Yusuf’a verince Yakup kalmadı. Yakup Yusuf oldu.

Yusuf’un gönlü de Allah’ta olduğundan Yakup’un gönlü Yusuf’un gönlünün olduğu yere gitti.

Yakup ne kendinden ne de Yusuf’tan bir eser göremeyince gönlü esas gitmesi gereken yere gittiğini anladı.

Bunu anlayınca artık Yakup oldu.
Devri tamamladı kendine döndü.

Yaren, Devrin tamamlanmasını Afyon Mevlevi şeyhlerinden Sultan Divane Mehmet Çelebi’den mealen anlatıyorum.

Kişi yaradılıştan sonra dünyaya gelir.
Emri ilahi olmayan yolu Evliyaullahın Hakka ulaşmak için kurdukları yol ve usullerden giderek, iradesiyle Hakka ulaşır.

Böylece daire tamamlanmış olur.

Yani diğer bir anlatımla yaratan dan ayrılıp tekrar yaratana kendi isteği ve gayretiyle, Hakkı araması ve ölmeden önce ulaşmaya çalışmasıdır.

 (İnnema emrihu iza erade şey’en en yekule lehu künfe yekun) Ayet hükmünce.

Kişi bu yolculukta, ruh sağlığını kazanır, vücudu devamlı mutluluk hormonu üretmeye başlar, herkesin dayanamadığı sıkıntılar bile hoş karşılayacak duruma gelinir, olgunlaşır, arif olunur, evliya olunur.

Yani yaren ulaşamasan bile pozitif kazancın çok olur.

Allah nasip ederse; ileride bu yol ve yolculuğun usullerini vereceğim. Şimdilik hazırlık safhasındayız.

                                           *
RAVLİ

Popüler Yayınlar