18 Ocak 2014 Cumartesi

DERVİŞ YOLU GÜLŞEN-İ TEVHİD 310

Şeyh ra ki pişva-vu rehberest
Ger müridi imtihan gerd o harest                                                                      
(Hazreti Mevlana, Mesnevi 4.inci cilt 374 inci beyit açıklaması)

“ Mürit (Tanrı yoluna girmiş öğrenci), önder ve kılavuz olan şeyhi denemeye kalkışırsa eşektir.”

A eşek!
Sen, şeyhini ne diye denemeye kalkışıyorsun?

Sen kim oluyorsun?
Asıl kendini dene.

Eğer Hak adamını tanıyorsan doğru gör.
Her gördüğüne eğri bakma, doğru bak.

Sen imanını temizle, her gördüğünü boş bilme.
Allaha iman eden kişi, o yüce kapıya intisap etmiş (Bağlanmış, girmiş, kapılanmış) olur.

Müminlerin hepsi de parlak bir nurdandırlar, onların ışıkları, kandilleri bedenleridir.
                                              ***
GÜLŞEN-İ TEVHİD İBRAHİM ŞÂHİDİ
Çev: Midhat Bahari BEYTUR
İnkilap ve Aka kitapevleri koll. Şrt.

                                           ***
Neler öğrendik:
1.    Din yolunu göstereni denemek, sınamak aslında insanın kendisini denemek, sınamak olduğunu öğrendik.
2.    Din yolunu gösteren kişiyi imtihan etme düşüncesinin kötülükten bir işaretin olduğunu, böyle bir vesveseye düşenin hemen tövbe edip Allah’a sığınması gerektiğini öğrendik.
3.    Bizden vesvesenin gitmesi için secdede gözyaşı akıtarak Allah’a yalvarmamız gerektiğini öğrendik.
                                    *                                                           
İşte böyle Yaren,
Öğretenle öğrenenin arasında oluşan sevgi bağı ne kadar kuvvetli olursa öğreten sırlarını vererek kısa zamanda öğrencisini istenilen uygunluğa getirir.

Eğer öğrenen öğretene saygı duymazsa, şüpheler besliyorsa veya kendi benliğini öne çıkartıp daha önce öğrendiklerine güvenerek kendini kanıtlamak istiyorsa bu durum kötü düşünceden oluşmuştur ve kişi vesvese dediğimiz kuvvetli girdabın içine düşmüştür.

Öğreten bu durumu anlayınca ona özel bilgi akışını keser, sırlara uygun olmadığına karar vererek sırlardan söz etmez.

Bu durumda olan kişi öğrenemez ancak birtakım söylenenleri ezberleyerek başkasına aktarır, yani kendine faydası olmayan, başkalarına fayda vermeye çalışan biri olur.

Bize dini öğretenin karşısında eskiden her ne öğrendiysek yok hükmüne sokarak yeni bilgileri anlamaya, kazanmaya, malımız etmeye çalışmalıyız.


                                             *                                                                                   RAVLİ 

Popüler Yayınlar