Allah emrettiği için, dedi.
Nerede buyurdu bunu?
“Sarhoş
(Duyum ve bilinçte düzensizlik ve bozukluk) iken
namaza yaklaşmayınız,"
(K. 4/46) buyrulmadı mı? Onu sen oku, dedi.
Herkes, herkese verir, iş
ayrı ayrıdır.
Bir ayet müminlerin hali
hakkındadır; onlar için indirilmiştir.
Ondan sonra başka bir ayet
de, kâfirler içindir.
Ama o aşk âleminde hep lütuf vardır, hiç kahır ve ceza yoktur.
Biz çoktan beri kahırdan
dışarı çıktık.
Ama o buraya yakındır,
cehennem bu taraftadır.
Cehennemden
geçersen öte tarafı cennet yoludur.
Sonsuz, uçsuz bucaksız; lütuf
( Hoşluk, güzellik, iyi muamele, iyilik) ve mutluluk âlemidir.
***
MAKÂLÂT. Şems-i Tebrizi.
Çeviren Mehmed Nuri Gençosman.ATAÇ yayınları Tasavvuf 6
***
Neler öğrendik:
1.
Mümin Tanrı
güzelliği karşısında ve yaptığı işleri gördükçe hayretinden sarhoş olur,
aklında duyum farklılığı ve bilincinde düzensizlik ve bozukluk görülebileceğini
öğrendik.
2.
Alkol veya
uyuşturucu madde alarak duyum ve bilinçte düzensizlik ve bozukluk olma hali
sarhoşluk olduğunu öğrendik.
3.
Müminin gözü
Tanrı büyüklüğünü ve güzelliğini görünce aklı kavrayamayacağı için sıra dışı
davranışlarda bulunarak sarhoşun yaptığı işleri yapacağı davranışlarda bir
müddet bulunacağını öğrendik.
4.
Namaz kılmamak için içki içenler sarhoş iken
namaza yaklaşmayın hükmüne sığınarak namazı terk etmek için bahane buldukları
öğrendik.
İşte böyle yaren,
Tanrı
yolundan giden, Tanrı’yı görmeyi çalışanlar bir zaman aşk sarhoşluğu içine
düşerler.
Dervişe
görev ve sorumluluğuna göre yeni yazılım ve bunu meydana getirecek olanaklar
kaynak olarak sağlanır.
Aşk
sarhoşluğu ile alkol sarhoşluğu benzer davranışlar olduğundan ve bu güzel işin
başkaları tarafından anlamaması için bu örtü ile gizlenmesi sağlanır.
Tanrı
yolcusuna sarhoşluğu Tanrı verir ve alkole ihtiyaç duymaz, başı da ağrımaz.
Tanrı’yı
tanıyan sadece Tanrı’nın sevgisini kaybetmemek için korkar ve diğer korkulardan
kendini arındırarak Tanrı’nın sunduğu güzellikler içinde mutluluğu bulur ve
yaşar.
RAVLİ