23 Ekim 2012 Salı

ŞEMSİ TEBRİZİ VE MEVLANA HAZRETLERİNE MEKTUP 17

Dedi ki: O namazı niçin kılmıyorsun?
Allah emrettiği için, dedi.
Nerede buyurdu bunu?

Sarhoş (Duyum ve bilinçte düzensizlik ve bozukluk) iken namaza yaklaşmayınız,"
(K. 4/46) buyrulmadı mı?
Onu sen oku, dedi.

Herkes, herkese verir, iş ayrı ayrıdır.
Bir ayet müminlerin hali hakkındadır; onlar için indirilmiştir.

Ondan sonra başka bir ayet de, kâfirler içindir.
Ama o aşk âleminde hep lütuf vardır, hiç kahır ve ceza yoktur.

Biz çoktan beri kahırdan dışarı çıktık.
Ama o buraya yakındır, cehennem bu taraftadır.

Cehennemden geçersen öte tarafı cennet yoludur.

Sonsuz, uçsuz bucaksız; lütuf ( Hoşluk, güzellik, iyi muamele, iyilik) ve mutluluk âlemidir.

                 ***

MAKÂLÂT. Şems-i Tebrizi.
Çeviren Mehmed Nuri Gençosman.
ATAÇ yayınları Tasavvuf 6

                    ***
Neler öğrendik:

1.   Mümin Tanrı güzelliği karşısında ve yaptığı işleri gördükçe hayretinden sarhoş olur, aklında duyum farklılığı ve bilincinde düzensizlik ve bozukluk görülebileceğini öğrendik.

2.   Alkol veya uyuşturucu madde alarak duyum ve bilinçte düzensizlik ve bozukluk olma hali sarhoşluk olduğunu öğrendik.

3.   Müminin gözü Tanrı büyüklüğünü ve güzelliğini görünce aklı kavrayamayacağı için sıra dışı davranışlarda bulunarak sarhoşun yaptığı işleri yapacağı davranışlarda bir müddet bulunacağını öğrendik.

4.    Namaz kılmamak için içki içenler sarhoş iken namaza yaklaşmayın hükmüne sığınarak namazı terk etmek için bahane buldukları öğrendik.

İşte böyle yaren,

Tanrı yolundan giden, Tanrı’yı görmeyi çalışanlar bir zaman aşk sarhoşluğu içine düşerler.

 Çünkü bu görüşü bu sırları dünya aklı anlayamaz kavrayamaz, isimlendirme yapamaz, şekillendirerek aklında saklayamaz.

 Yolcunun eski yapısı tümünden yok edilerek yeni bir kimlik ve kişilik verilene kadar sarhoşluk içinde bırakılarak olanları anlamadan oluşum tamamlanır.

 Aklı başında olan kimse önceki kazanımlarını kendine mal ettiğinden bırakmaz istemez.

 Ağaç üstüne ağaç dikilemeyeceğinden eski kalıntıların tümünden sökülüp atılması, yerine yeni meyve verecek fidanın gelişmesinin sağlanması için ortam hazırlanması gerekiyor.

 Dervişin sarhoşluğu ana rahminde çocuğun davranışı gibi sınırlı bir alanda gelişme zorluğudur.

Dervişe görev ve sorumluluğuna göre yeni yazılım ve bunu meydana getirecek olanaklar kaynak olarak sağlanır.

 Alkolden olan sarhoşluk ayrıdır.
 
Aşk sarhoşluğu ile alkol sarhoşluğu benzer davranışlar olduğundan ve bu güzel işin başkaları tarafından anlamaması için bu örtü ile gizlenmesi sağlanır.

 Hak yolcusu yolculuğunu tamamladıktan sonra normal yaşama döner, ama rahatsız edilirse sarhoşluk veya divanelik örtüsü ile kendisi örtünerek rahat eder.

Tanrı yolcusuna sarhoşluğu Tanrı verir ve alkole ihtiyaç duymaz, başı da ağrımaz.

Tanrı’yı tanıyan sadece Tanrı’nın sevgisini kaybetmemek için korkar ve diğer korkulardan kendini arındırarak Tanrı’nın sunduğu güzellikler içinde mutluluğu bulur ve yaşar.

 Müslümanlık mutluluğun bütünleştiği, kendini gösterdiği, faydasının açıkça görüldüğü yaşam biçimi olduğunu öğrendik, anladık.
                                                *
RAVLİ                                       
 

Popüler Yayınlar