19 Mart 2023 Pazar

DİVAN-I KEBİR 7-8 CİLT 8020 İNCİ BEYİT

(Mevlâna hazretleri Şems Hazretlerini anlatıyor)

8020. Sevgili, yüzündeki örtüyü aç;

O parıl-parıl parlayan (Aydın) yüzü görmek istiyorum ben.


A sevgilinin yeşilliğinden esip gelen güzelim yel, bana es.,

Gül bahçesini, bağı-bahçeyi istiyorum ben.


Nazla, bundan fazla incitme (Kırma, üzme) beni, git dedin..

İşte o fazla incitme demen var ya, o sözü istiyorum ben.


Havandan, gene doğan kuşlarını çağıran davulun sesini duydum da tekrar geldim;

Padişahın bileğini istiyorum ben.


Beni mahmurlaştır da (Sarhoşluğun sebep olduğu sersemlik içinde) darmadağan sözler söylet, zevkten per-perişan sözler

söylemek istiyorum.


A Ay. aşkının derdi eteğimi tuttu;

A Zühre (Venüs, güzel yüzünle, yumuşaklığınla, sevimliliğinle, incelik ve zarefetinle, neşeli ve istekli güzel huyunla), İsfahan makamından (Ateşli hastalıktan koruyucu özelliğinden faydalandıran) nağmeler istiyorum ben.


Görünen bedenimi sen yıktın;

İçimi sen kebap ettin.,

Görünüşümle görünen, içimde gizli olan o belirtileri, o izleri istiyorum ben.


Sen katımdasın da ben canı seyretmeye gideyim;

Bu, ölümsüz cennette çöllere düşmeyi istemektir ancak.


A padişah Salahaddin, sensiz alımımız, varımız-yoğumuz yok bizim; senden başka ne varsa onu, istemiyorum ben.


Aklımla -fikrimle biyol deliliğin ardına düşsem, aşıklar halkasının ortasında hünerlere marifetlere sahip biri olurum.

                                 ***

DİVAN-I KEBİR 7 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN HAZIRLAYAN: ABDULBAKİ GÖLPINARLI KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                                ***

Neler öğrendik;

  1. Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerinin nurlu yüzünü görmek, payına düşeni almak istediğini öğrendik.

  2. Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerini seyretmekten çok heyecan duyduğunu, başka birini görmek istemediğini öğrendik.

                              *

İşte böyle yaren;

Şems Hazretlerinin ardına akılla, fikirle düşenin aşıkların içinde özelliklere sahip biri olacağını Mevlana Hazretlerinden öğrendik, anladık.

                               *

RAVLİ

Popüler Yayınlar