30 Temmuz 2021 Cuma

DİVAN-I KEBİR 7-8 CİLT 2550 İNCİ BEYİT

(Mevlana hazretleri Şems Hazretlerini anlatıyor)

2550. Şu binlerce ben'in (Benlik olmanın yolu tekrar doğmak ve ruhsal bir doğumu sayısız kere deneyimlemek), biz'in (Çokluk içinde olma bilinci) hangisiyim acaba?
Ağzımı elinle kapatma da kavgaya-kıyamete (Düşmanca davranışlara ve sözlerle ortaya çıkan çekişmelere, dövüşlere, gürültülere, karışıklıklara, patırtılara) bir kulak ver.
 
Elden çıktım, yoluma şişe  (Cam kırıkları) koyma..
Korsan ayağımı (Tahta ayağımı) basarım;
Bulduğumu kırar geçiririm.
 
Gönlüm, her solukta senin hayaline dalmış, şaşırmış-gitmiş...
Sen çalıp çağırır, neşelenirsen ben de çalar-çağırırım, neşelenirim;
Sen mahzunsan (Üzgün) ben de mahzunum (Üzgünüm).
 
Acıtırsın, acılaşım..
tfedersin, lütuf kesilirim.
A çene topağı tatlı mı, tatlı, şeker dudaklı güzelim benim: Seninle (Şems Hazretleri ile) oldum mu, hepsi de hoş.
 
Temel (Gelişim için gereken bütünün parçalarından herbiri) sensin:
Ben kim oluyorum?
Elinde bir aynayım (Üstüme düşen ışığı yansıtırım) ancak;
Ne gösterirsen onu gösteririm;
Hem de sınanmış bir aynayım ben.
 
Sanki yeşillikte bir selvisin (İnce uzun, dikkat çeken güzel görünümlüsün), ben gölgenim senin...
Mademki gülün gölgesi oldum;
Varayım, gülün yanı başına çadır kurayım.
 
Sensiz gül devşirsem elimde diken (Sivri ve batıcı) olur;
Seninle oldum mu, baştanbaş a diken olsam gene de tümden gül olurum, yasemin kesilirim.
 
Her solukta ciğerimin kanı sağrak-sağrak içmedeyim.,
Her solukta testimi, sakıynin (İnsan ruhuna Allah'ı sevdiren, Allah nuru saçanın) kapısına vurup kırmadayım.
 
Yüzümü tırmalasın, gömleğimi yırtsın diye her solukta, bir güzelin gömleğine el atmadayım.
 
Gönül ve din Salah'ının lütfu (Büyüklüğünün gereği olarak düzelme, iyileşme, iyilik) gönlümün (Kalpte oluşan duygularımın kaynağı) ta ortasında pal-pal parladı..
O, dünyada gönül mumu;
Ben kimim?
Bir leğen (İçime gireni temizleyenim) ancak.
                             ***
DİVAN-I KEBİR 7 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
HAZIRLAYAN: ABDULBAKİ GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                            ***
Neler öğrendik;
1. Gerçek benliğimizi bulabilmek yolunun tekrar doğmak ve ruhsal bir doğumu sayısız kere deneyimlemek olduğunu öğrendik.
2.  İnsanda 3 benlik var olduğunu, bunların içten içe olduğunu; birinin isteklerin ve ihtiyaçların zorladığı benlik, diğerinin  varlığını başka bir varlığa bağlanan benlik, diğerinin ise Allah'a özgü olan benlik olduğunu öğrendik.
3. İnsanın duyuş, düşünüş, eylemleri, bundan oluşan sonuçları ile korunacağı topluluğa ait olmayı ve seçmeyi istediğini öğrendik.
4. Mevlana Hazretleri kendi yerini ve değerini bulmak ve kabul etmek için engel tanımadan arayışa geçtiğini öğrendik.
5. Mevlana Hazretleri Allah'ı görmek ve yakın olmak isteğine kararlı olmasıyla Allah'ı ona yakını ve yetkili kıldığı Şems Hazretlerini tanıtıp yakınlaştırdığını, özlemini yatıştırdığını öğrendik.
6. Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerinde Allah'ın sanatını görüp hayranlıkla aşık olduğunu, sayısız örneklere şahit olduğunu öğrendik.
                             *
İşte böyle yaren;
  Şems Hazretlerinin dünyada yaşayanların kalpte oluşan  dini duyguların ışık saçan kaynağı olduğunu, Mevlana Hazretlerinin bu ışığın devrilip yangın çıkarmasını önleyen, muhafaza eden olduğunu  öğrendik, anladık.
                           *
RAVLİ

Popüler Yayınlar