25 Mart 2021 Perşembe

DİVAN-I KEBİR 7-8 CİLT 1280 İNCİ BEYİT

(Mevlana Hazretleri Aşkı anlatıyor)
1280. A benim şeker güzelim, dün gece ne içtin?
Söyle de ömrüm oldukça gece gündüz, hep onu içeyim ben.
 
A benim peygamberim, hani Rabbinizin katında konuk olurum demiştin;
Onu anlat, onu söyle bana.
 
A benim Ay yüzlüm;
Güzelliğinin yalım-yalım parlayışım benden gizlesende gün
doğmuş, saltanat nöbeti vuruluyor.
 
Adlarının tadı-tuzu gönlüme geliyor;
Haberlerinin lezzeti varlığıma adam-akılı yayılıyor.
 
Hey, gel buraya, çağır bizi diye yalvarsam bırak beni der, pek iyi değilim.
 
Her gönül aşka uğramıştır, her başa gelir bu iş;
Şükürler olsun benim gönlüm de aşka düştü, bana da müyesser (Kolay) oldu bu iş.
 
Bir gece aşka, doğru söyle dedim;
Kimsin sen?
Ölümsüz yaşayışım dedi, tekrarlanıp duran güzelim bir ömrüm ben.
 
Ona, a yerden dışarı güzel, evin nerede dedim...
Dedi ki:
Gönül ateşine yoldaşım, ıslak gözlerin yanı başındayım ben.
 
Sararıp solan her benizin  (Yüzün) rengi benden, benim rengimden;
Yörük (Güçlü) bir eşeğim (Yük taşıyanın) ama arık (Zayıf, güçsüz) ata aşıkım.
 
Lalelerin rengi benim, kumaşların değeri benim, adların tadı-tuzu benim, her gizliyi açan benim.
 
                        ***
DİVAN-I KEBİR 7 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN 
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                        ***
Neler öğrendik;
1.    Mevlana Hazretleri tatlı güzel büyüklerin yaptıklarını öğrenip onlar gibi yaşamak, onlara konuk olmak, onların parlaklıklarını görüp hayran olmak istediğini öğrendik.
2.    Her bir Allah dostunun adı hatırına geldikçe onların tadını tuzunu hissettiğini öğrendik.
3.    Her duyguların kaynağı olan kalbin aşka uğradığını, her kişinin bu aşamadan geçtiğini, kimine kolay kimine zor anlar yaşattığını öğrendik.
4.    Aşkın ölümsüz bir yaşayış olduğunu öğrendik.
5.    Aşkın çok hoşa giden yaşam tarzı olduğunu öğrendik.
6.    Aşkın gönül ateşi ile yol arkadaşı olduğunu öğrendik.
7.    Aşkın ıslak gözlerin yanı başında olduğunu öğrendik.
8.    Aşkın sararmış, solmuş yüze rengini verdiğini öğrendik.
9.    Aşkın yük taşıyacak kadar kuvvetli olduğunu öğrendik
10.                      Aşkın zayıf ve zor anlarda yanında olanı seçtiğini öğrendik.
11.                      Aşkın renklerin güzelliğinde olduğunu öğrendik.
12.                      Aşkın değerleri gösterdiğini öğrendik.
13.                      Aşkın isimlerin hoşa giden durumlarını gösterdiğini öğrendik.
                     *
İşte böyle yaren;
Aşkın şimdiki yaşayışımızda ve gelecekteki yaşayaşımızda bizimle beraber olarak farkındalığımızı artırdığını, doğru bakış ve görüş sahibi yaptığını, seçimlerimizde kaliteyi anlamamıza sebep olduğunu, gizliyi açıp görüşümüze ve anlayışımıza sunduğunu öğrendik, anladık.
                    *
RAVLİ

Popüler Yayınlar