21 Ekim 2018 Pazar

DİVAN-I KEBİR 5. CİLT 2530 İNCİ BEYİT

(Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerini olan aşkı anlatıyor)

2530. Bu hal (Allah dostlarından birini çok sevmen), yolun başlangıcıdır;
Kaybolanlara (Özeleştiri yapmayanlara, sorunlarını ileri tarihlere atanlara, aklı bulanmış kendini bilmez hale gelmiş olanlara kurtulmaları için) iz göstereyim ben.

Öyleleri var ki buradan, yüzlerce konak (Bir günde alınan yol) ileri gitmişlerdir;
Bunu, onlara nasıl söyleyeyim?

Bu sözden maksat, kurtuldun demektir;
Yani gökyüzüne ışık olanı buldun;

Tapı kıldığım Tanrı ve din Şems'ine (Güneşine) ulaştın;
Çünkü insanların da sığındığı zât (Kişi) odur, cinlerin de.

Tebriz, onun yüzünden göğe dönmüştür;
Dilerim, gönül merdiveni eksik olmasın.

Çevik, bilgili aşk çalgıcısı nerde ki aşkla vursun mızrabı, şunun bunun isteğiyle değil.

Her solukta bu ümide düştüm amma bir türlü görmedim;
Bu istekle mezara girdim-gitti.

Aziz dostum, eğer sen gördüysen ne mutlu sana dostum, ne mutlu.

 Eğer Hızır gibi gizliyse, yapa-yalnız deniz kıyılarındaysa.
 A yel, ona selâmımızı götür de arz et:

Gönlümüzden kavga edip duruyoruz onunla.
                        ***
DİVAN-I KEBİR 5 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                        ***
Neler öğrendik;
1.    Kendini kaybetmiş, bunalıma girmiş, sorunlarına çözüm bulamayan çok insanın Allah dostunu sevmesi ve inanması ile sorunlarına çözüm bularak, kendine geleceğini, çok insanlardan da ileri gideceğini öğrendik.
2.    Allah dostunun gökyüzüne ışık olan kişi olduğunu, bu kişiye kavuşanın kurtuluşa ulaşacağını öğrendik.
3.    Şems Hazretleri insanların ve cinlerin tüm zamanlarda sığındığı kişi olduğunu öğrendik.
4.    Aşkta ümitsizlik olmadığını öğrendik.
                     *
İşte böyle yaren;
Mevlana Hazretleri âşık olduğu Allah dostu Şems Hazretlerini her an görmek arzusunda olduğunu, ayrılığında çok özlem duyduğunu öğrendik, anladık.
                   *

RAV

Popüler Yayınlar