27 Kasım 2014 Perşembe

DİVAN-I KEBİR 1 CİLT 1180 İNCİ BEYİT

1180-  (Allah’ı arayış)
Nice zamandır ki yola düş sesiyle yoldan kalmıştım, ne kadar zamandır ki koş sesine dalmışım da çadır yerini yitirmişim.

Beni bu koş, bu yola düş sesinden ne vakit kurtaracaksın da sana, senin devletine, Ay yüzlü güzelime, harman yerime ulaşacağım.

Ey güneşin nuruna sahip sevgilim, yolculukta, dağda, ovada, derede, belde, sabah akşam senin aşkınla neşeliyim amma!

Nasıl açılacak yolum, nerde o yüz, nerde o padişah, onu söyle bana, bilhassa bana söyle ki o padişahın arzusuyla yandım yakıldım.

Ne vakte dek haberinizi seher yelinden soracağım?
Ne zamane dek kuyu suyunda balıkların hayalini arayacağım?

Bahçe gibi yüz kere yandım, tekrar baharın lütfuyla (İyilikleriyle) parladım, her iki halde de Tanrı’nın sanatına hayranım ben.

Dün, sevgilimin hayali, gönlün çevresinde dolaşıyordu.
İçeri gir de dedim, yüzünün nuruyla içimi, iç âlemimi aydınlat.

Ey padişahlar padişahı!
Ey benim sultanım, sultanlarımın sultanı benim,
Ey aklı başında olan canımı ateşlere atanım.

Ey baharıyla ömrümü yeşerten, benim canım da ettiğim işlere şaşırıp kaldı, herkesin canı da.

Ey gökyüzünde meleklerin canı!
Ey denizlerde balıkların tespihi!
Her güzellikte, her güzel yüzde senden bir tat, bir tuz var.
                             ***   
DİVAN-I KEBİR1
MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
İstanbul REMZİ KİTABEVİ 93
                             ***
Neler öğrendik:
1.    Allah’ı arayışa devam etmemiz gerektiğini öğrendik.
2.    Allah’ı davet etmemiz gerektiğini öğrendik.
3.    Allah’ın hayalini görebileceğimizi, böylece yakınımızda bizimle olduğunu anlayabileceğimizi öğrendik.
4.    İçimizde açıklayamayacağımız, bir sebebe bağlı olmadan bir tat, bir lezzet duyduğumuz zaman Allah’ın bizimle birlikte olduğunu, içimizde olduğunu bilmemiz gerektiğini öğrendik.
                         *
İşte böyle yaren,
Her güzellikte, her güzel yüzde Allah’ın güzelliğinden bir eser, iz, belirti, sanat olduğunu öğrendik, anladık.
                                  *

RAVLİ

Popüler Yayınlar