12 Kasım 2014 Çarşamba

DİVAN-I KEBİR 1 CİLT 1030 İNCİ BEYİT

1030-  Kara toprak (Uğursuz, sıkıntılı, günah işleyen, utanılacak bir şey yapan) değilim ki yel essin de tozutsun beni (Aklımı yitireyim);
Gök kubbe değilim ki boz renkli hırka giyeyim (Bulanık değilim).

O benim pazarımken, dükkânımken niçin dükkân tutayım?
Can padişahıyım, niçin kul gibi görüp gözeteyim, hizmet edeyim?

Dükkânı yıkayım, benim dükkânım onun sevdası;
La’l madenini (Çok değerli şeyleri kapsayan kaynağı) buldum, artık nasıl dükkâncılık ederim?

Başım yarık değil, neden bağlayayım başımı, söyle.
Dünya hekimiyim, ne diye hasta göstereyim kendimi?

Gül bahçesinde bülbülüm, baykuşluğa kalkışırsam ayıptır bana.
Onun gül bahçesinde bir gülfidanıyım, dikenlik edersem yazıktır bana.

Padişaha yakın oldum, adam olmayanlardan uzaklaşmam gerek.
Mademki aşkına kavuştum, kendimden bezmeliyim (Yaşama ve iş görme isteğini yitirmeliyim) ben.

Elimi bir işe atarsam bağlar zincirlerle ellerimi;
Ayık durayım diye niyetlenirsem şarap küpünde boğar beni.

Ey hoca, şarap kadehiyim ben, nasıl olur da bir gönlü gamlandırırım?
Evin mumuyum, ışığıyım, nasıl olur da evi karartırım?

Bir gececik gel, konuk ol bana da Ay değirmisini (Yuvarlağını) önüne koyayım;
Gönlünü bana (Sevgini, isteğini, düşünüşünü, duygularını) ver de sana lütuflar (İyilikler) edeyim, gönlünü alayım (Güzel davranışla hoşnut edeyim).

Aşkta cansız (Sönük, ilgi uyandırmayan, durgun) bir hale gelirsen canın (Yaşamın, hayatın, gücün, diriliğin) da ben olurum, cihanın (Dünyan) da;
Bu da yeter sana.
Hırsız sarığını aşırırsa sana ben sarıklık ederim (Akıl ve ruh sağlığını sağlarım).
                             ***   
DİVAN-I KEBİR1
MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
İstanbul REMZİ KİTABEVİ 93
                             ***
Neler öğrendik:
1.    Allah’a kavuşanın artık diğer işlerle uğraşmadığını öğrendik.
2.    Allah’a kavuşanın ruh sağlığına kavuştuğu gibi ruh hastalarını da iyileştirecek duruma geleceklerini öğrendik.
3.    Sevgiyle bağlanarak Hazreti Mevlana’nın sözlerine inanır, güvenir ve buna göre yaşarsak koruyucumuz olacağını, kaybettiklerimizin çok daha iyisini bize kazandıracağını öğrendik, anladık.
                         *
İşte böyle yaren,
Hazreti Mevlana’nın sözlerinin etkisinden daha fazla bizzat kendisinin bize yardımcı olduğunu, maddi manevi destek verdiğini, gözetip koruduğunu, onurlu bir yaşam sunduğunu öğrendik, anladık, yaşadık ki size bu yolu öneriyoruz.

Hazreti Mevlana’nın Allah’ın izni ile çok güçlü ve etken olduğunu sezgileri ile anlayabilen, bir şekilde yaşayabilen bu sevgi topluluğuna girer ve ebedi büyükleri ile birlikte yaşamayı seçer.
                                  *

RAVLİ

Popüler Yayınlar