Ergin (Olmuş, yetişmiş,
kemale ermiş) pirlerden biri, yanında binlerce müridi ile bir yolculuğa
çıkıyordu.
Pir, o korkulu kervandan
şüphelenerek parasını bir yere gömdü.
1950- Müritlerin hepsi buna
itiraz ederek şeyhten ayrıldılar.
İçlerinden ancak bir kişi
kaldı.
Pir ona sordu:
“ Hepsi kaçtığı halde senin
burada kalmaktan maksadın ne idi?”
Mürit cevap verdi:
“ Ey durağı
kalbim olan pirim!Benim başımın tacı (Değerime değer katan), senin ayağının toprağıdır.
Ben önce rüzgârla gelmedim ki
şimdi de fırtına ile uçup gideyim.
Himmet (Gayret, emek, çalışma, çabalama) bekleyen sebat (Sözünden kararından vazgeçmeme) gösterir, rüzgârla
sürüklenip gelen de yine rüzgârla dağılır.
1955- Toz çabuk konar, çabuk
uçar.
Bundan dolayıdır ki bir yerde
tutunamaz.
Dağ, yavaş-yavaş meydana
geldiği için yerinde ağır durur:
Kaypaklık (Sözünde durmayan, dönek) devranın (Dünya’nın) sanatıdır.
Yük çekme ise sabırlıların
işidir.
Ham (Olmamış,
işlenmemiş, idmansız) değilsen zahitlik (Dinin
yasak ettiği şeylerden sakınıp buyurduklarını yerine getiren (kimse))
yüküne katlan, eşek değilsen tabiat
yükünü çekme (Akıllı isen dünya yükünü çekme).
Sendeki zahitlik kılığı (Dinin yasak ettiği şeylerden sakınıp buyurduklarını yerine
getiren (kimse)) sahte değilse neden halkın gözü onu görmekten teessür (Üzüntü) duyduğu halde o hala hidayete erişmedi (Hak yoluna giremedi, doğru yolu göremedi)?
1960- Sırmalı saltanat
elbisesi içinde zahitlik ‘Süleyman’ ile ‘zembil’ hikâyesine benzer.
(RAVLİ
MEVLANA VE EL EMEĞİ ALIN TERİ yaz Googleden bu hikâyeyi okumalısın.)
Her tarafa altın ışıklar
saçan mum (Hak yoluna, doğru yola kılavuzlama)
gösterişsiz bir zahitliğin cübbesi altında yanar.
Züht (Dünyadan el çekme) meyhanede (Tekkede)
bile olsa makbuldür.
Çünkü değerli hazineler
harabelerde saklanır.
Nizami’nin zahitliği hoş bir
süstür.
O sırmalı bir saltanat
bayrağının gölgesi altındadır.
***
Mahzen-i Esrar Nizami
M.E. B. Şark İslam klasikleri 13
***
Neler öğrendik:
1.
Yolu aydınlatan,
yol gösteren pire menfaat olarak bağlananların riskli bir yolculuğa çıkacak
kadar bağlı olmadıklarını öğrendik.
2.
Pir olan kişiye kalben bağlanmak gerektiğini, diğer bağlarla
bağlanmanın zayıf bağlar oluşturduğunu öğrendik.
3.
Dinin yasak
ettiği şeylerden sakınıp buyurduklarını yerine getiren kişinin iç âleminde
aydınlık olduğunu öğrendik.
RAVLİ MÜRİT VE
MÜRŞİT yaz Googleden incelemelisin.
RAVLİ ARİF VE ZAHİT yaz Googleden incelemelisin.
*
RAVLİ