22 Kasım 2020 Pazar

DİVAN-I KEBİR 7. CİLT 50 İNCİ BEYİT

(Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerini anlatıyor)
 
50. Biz, ecelin dudağından, dişinden hiç mi, hiç korkmayız;
Çünkü meyhaneni (Tekkeni) o güleç (Her zaman gülümseyen)güzeli diriltmiştir bizi.
 
Can, yükünü öküze yükler de aşka, sarhoş bir halde gelir;
Bu yükü der, meyhane kapısına rehin ver-gitsin.
 
Tebrizli Tanrı Şems'ine gönül veren, kendisinin kâfiridir (Kabul etmez), meyhanenin (Tekkenin) Müslümanı.
 
O yankesici dilber, bir kere daha buldu beni;
Sarhoş bir halde, pazarda dolaşıp duruyordu;
Buluverdi beni.
 
Gizlendim;
O mahmur nergis gözler, gördü beni:
Meyhanecinin yurdundan kaçtım;
Tuttu, yakaladı beni.
 
Kaçmam da nedir?
Kimsecikler can kurtaramamıştır ki ondan;
Gizlenmem nedendir?
Yüzlerce defa bulmuştur beni.
 
Dedim ki:
Şehrin kalabalığı arasında kim bulur beni?
Sırların çokluğu içinde beni bulan, bulur beni.
 
Ne muştuluk (Sevindiren haber, müjde) bu ki o gözetleyen bakış, aradı beni;
Ne bahttır (Gelecekteki olayları kaçınılmaz bir biçimde belirleyen ilahi iradenin insan ve toplum için çizdiği yaşayış biçimi. Kader), ne devlettir ki o büklüm-büklüm saçlar, buldu beni.
 
Sarhoşların başlarında sarık, rehine uçar gider;
Çünkü o, yüzünü sarıkla örten, sarığımın ucunu tuttu benim.
 
Ben, tabanımdan diken çıkarmadayım;
O yüzlerce gül bahçesinin Selvi’si (Uzun boylu, düzgün vücutlu Şems Hazretleri) buldu beni.
                     ***
DİVAN-I KEBİR 7 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                        ***
Neler öğrendik;
1.    Allah’a ve dostlarına inanan çok severek bağlanan kişinin, ölümsüzlükle şereflenip kıyamete kadar diri olacaklarını bildikleri için ölümden korkmayacağını öğrendik.
2.    Tebrizli Tanrı Şemsini sevip gönül verenlerin kendisine inanmayıp onun söylediklerine inanan kişiler olduğunu öğrendik.
3.    Şems Hazretlerinin Pazar yerinde Mevlana Hazretlerini görüp bakışıyla avladığını kaderini değiştirdiğini öğrendik.
                    *
İşte böyle yaren;
Mevlana Hazretleri kendi dünyasında sıkıntılarıyla uğraşırken Şems Hazretlerinin kendisini bulduğunu, sayısız güzellikler bağışladığını öğrendik, anladık.
                     *
RAVLİ

Popüler Yayınlar