1 Mayıs 2019 Çarşamba

DİVAN-I KEBİR 5. CİLT 4820 İNCİ BEYİT


(Mevlana Hazretleri aşkı anlatıyor)

4820. Hayır-hayır;
Bu işe girişmeye cefanın (Güçlü bir kimsenin yasaya veya vicdana aykırı olarak başkasını uğrattığı kötü durum, eziyetin) da haddi (Sınırı) yok.
(Âşık olunan Allah dostunu âşıklık yolunda olanı yetiştirmek için her çareye baş vurur)

A benim güvencim-dayancım (Güvendiğim, tehlikelere karşı koruyanım), a benim şifam (Hastalığımın ilacı).

A gönül, aşktan ne vaktedek coşacaksın (Duygu ve düşüncelerini güçlü bir tepki ile dışarı vuracaksın)?
Âşıklık yüzünden niceye bir köpüreceksin (Birdenbire öfkeleneceksin, feveran edeceksin), dalgalanacaksın (Tutarlı davranışlarda bulunmuyorsun)?

Aşkta susmak da hoştur a benim güvencim-dayancım, a benim şifam.

A şekil, sen bir padişahın hayalisin (Zihinde tasarlanan, canlandırılan ve gerçekleşmesi özlenen görüntü), bari gözümüzden sen gitme; Gitme ey dostun (Allah sevgisi) yüzünden armağan olan;

Gitme a benim güvencim-dayancım, a benim şifam.

A bahçe, a bahardan Ay’dan bahçe;
Gül gitti;
Bir yeşillik kaldı ancak;

Bâri (Hiç olmazsa) a yeşillik, sen sabret (Olacak ve gelecek bir şeyi telaş göstermeden bekle), eğlen a benim güvencim-dayancım, a benim şifam.

Öğüdünü kendime dost edindim;
Fakat Tebriz'denim, Şemseddin-denim ben;

Aşk ateşinde İşte böyleyim ben a benim güvencim-dayancım, a benim şifam.

Sensiz yaşamanın, sensiz cana can katmanın imkânı yok;
A bizim gönlümüzdeki, canımızdaki güzel;
Nerdesin?
                   ***
DİVAN-I KEBİR 5 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                        ***
Neler öğrendik;
1.    Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerine tam inanıp güvendiğini, ne yaparsa yapsın sonuçta iyiliği için yaptığının farkında olduğunu, kendisine boyun eğmede sınır tanımadığını öğrendik.
2.    Öğreticinin değişik söz ve davranışları olduğunu, bunun bu haline bakıp uzaklaşmamak gerektiğini öğrendik.
3.    Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerine bakınca onun gönlünde Allah’ı gördüğünü, Şems Hazretleri olmayınca ancak hayal ederek aynı zevki almaya çalıştığını öğrendik.
4.    Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerini kendine dost edindiğini, aşk ateşiyle kendisinin öğüt veren, sevilen, sayılan, aşık olunan Şems Hazretleri gibi olduğunu öğrendik.
                    *
İşte böyle yaren;
Şems Hazretlerini olmaksızın yaşamının zor olduğunu, canın başka bir canla güzelleşeceğini Mevlana Hazretlerinden öğrendik, anladık.
                     *
RAV


Popüler Yayınlar