30 Nisan 2019 Salı

DİVAN-I KEBİR 5. CİLT 4810 İNCİ BEYİT


(Mevlana Hazretleri aşkı anlatıyor)

4810. Bu yüzden de vefasızlık (Yakınlığının ve bağlılığının sürekli olmaması) da hakkındır
A benim güvencim dayancım, a benim şifam.

O kararda kalmak;
Güz (Sonbahar) mevsimine karşı bahar gibi davranmak, soğuk bir iştir;

Kaçan dosta dost olmak güçtür
A benim güvencim-dayancım, a benim şifam.

Her çer-çöp ma’kulesi kişiden (Döküntü, süprüntü şeyleri akla uygun, akıllıca iş gören, anlayışlı, mantıklı hale getirenlerden) yaralanmışız;

Bu yüzden a kutlu Ay (Şems Hazretleri), senin sırlarını
Söylüyoruz, söylüyoruz arama kapalı-kapalı
A benim güvencim dayancım, a benim şifam.

* Aşka teslim oldun;
Sonra sıçradın, kaçtın;
Sonra da gönül levhimizi (Kader yazımızı değiştirdin) yıkadın (Temizledin).

Biz bağladık;
Sen bağlanmışı çözdün
A benim güvencim-dayancım, a benim şifam.

Bu ateşten yüreğimizde binlerce dağ var;
Fakat her dağlanma yüzünden de yüz binlerce bağ-bahçe kesilmişiz.

Senin zevkinle (Güzeli çirkinden ayırt etme yetisi, beğenisi kazanarak) her ışığın gözü olmuşuz
A benim güvencim-dayancım, a benim şifam.

* Derler ki:
Sırlar cefadadır (Varlığı veya bazı yönleri açığa vurulmak istenmeyen, gizli kalan, gizli tutulanı güçlü bir kimsenin yasaya veya vicdana aykırı davranarak amaca ulaşmak isteyen uygun olana vermesi);
O sevgilinin aşkıyla inandım buna.
                   ***
DİVAN-I KEBİR 5 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                        ***
Neler öğrendik;
1.    Bir bakışla cana canlar katan Şems Hazretlerinin istediği gibi davranabileceğini, Şems Hazretlerine sevgiyle bağlanıp kendini dost edinenlerin aynı davranışı beklememeleri gerektiğini öğrendik.
2.    Kaçan dosta dostluğu devam ettirmenin güç olduğunu öğrendik.
3.    Değersiz olup bir zaman sonra bozulup faydasız olacak madde ve manalara çok değer verenlerin aklı işgal ve meşgul etmelerinden bıkılacağını öğrendik.
4.    Şems Hazretlerinin ayrılışından üzülen ve özlem duyan Mevlana Hazretlerinin güzellikler oluşturduğunu öğrendik.
                    *
İşte böyle yaren;
 Allah dostu ile göz-göze gelenin;
Onun nurlu bakışlarıyla ne iyileştirecekse bu bakışla o kişinin beyin kimyasını değişerek iyileştireceğini, öğrenmesi gerekeni şüpheden arınmış olarak öğreteceğini öğrendik, anladık.
(Önceki zamanda dünyada yaşamış, şimdi ilahi âlemde olsa da tekrar bedene bürünüp seni yalnızken gece veya gündüz yaklaşıp gözünün içine bakar ve sana ne verecekse verir, ne yapacaksa yapar)
                     *
RAV

Popüler Yayınlar