28 Ekim 2014 Salı

DİVAN-I KEBİR 1. CİLT 880 İNCİ BEYİT

880-  Bir başka can (Yaşam, dirilik, dirilik, güç) var bedenimde, başka bir maden (Çok değerli şeyleri kapsayan kaynak) var canımda.

Güzelliğimde bir başka alım (Doğal bir çekicilik) var, (Şems Hazretlerinin) izini izledim (Öğrenmek için gözledim, inceledim, takip ettim) onun, ulaştım ona.

Vakit daraldı bana, yürü-yürü, yola çıkma saati geldi dersen (Beni başından savmak istersen) derim ki:

Sen bu sözü diri olana söyle, ben canımı Hakk’a ısmarlamışım (Emanet bırakmışım), çoktan ölüp gitmişim.

Sus!
Bülbül doğana dedi ki:
Neden susuyorsun?”
Doğan:
 “Sen bakma sustuğuma, padişah av avlarken tam yüz ere bedelim ben” dedi.

Ey!
Gönül gibi hem benimle beraber olan, hem benden gizlenen, esenlik sana;
Sen Kâbe’sin, nereye gidersem gideyim, sana yönelirim, sana varmak isterim ben.

Nerde olursan ol, her yerde hazır nazırsın, uzaktan bize bakar durursun;
Adını andım mı gece bile olsa ev aydınlanır.

Gâh alıştırılmış doğan gibi elinin üstünde kanat çırparım, gâh güvercin gibi kanadımı çırparak damına konmaya gelirim.

Gaipsen niçin her an gönlümü incitip duruyorsun;
Hazırsan ben ne diye gönlümde tuzak kurarım sana?

Beden bakımından uzaksın amma gönlümde gönlüne açılmış bir pencere var;
O pencereden Ay gibi hırsızlamacasına sana haber gönderir dururum.
Ey bizden uzak güneş, ışığını bize yolluyorsun;
Ey senden ayrılan her kişinin canı, canımı sana kul (Sevgiyle bağladım), köle (Hizmet) etmedeyim.

Gönül aynamı şuracıkta seninle cilalamaktayım (Aydınlık veren sözlerin gönlümde şekle girmekte);

Kulağımı senin lütfedip söylediğin o güzelim sözleri toplayan bir defter haline getirmedeyim (Hiç unutmamak için kayda almaktayım).
                                 ***   
DİVAN-I KEBİR1
MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
İstanbul REMZİ KİTABEVİ 93
                             ***
Neler öğrendik:
1.    Mevlana Hazretlerinin canın bizim göremediğimiz farklı bir yaşam gücünü gördüğünü öğrendik.
2.    Mevlana Hazretlerinin Şems Hazretlerinin değerini fark ettiğini, gördüğünü, gözlemleyerek ve takip ederek sahsına ulaştığını öğrendik.
3.    Şems Hazretleri kabul etmese bile Mevlana Hazretlerinin ben ve benliği olmadığından, canını Allah’a adadığından, Peygamberimizin ölmeden önce ölünüz hükmüne uyduğundan, hüküm verenin Allah olduğundan kendisinden uzaklaştırmayacağını öğrendik.
4.    Allah ile beraber olanın yüz yiğit kuvvetine sahip olduğunu, Mevlana’nın Şems Hazretleri gibi büyük bir avı yakalamasının zor olmayacağını öğrendik.
5.    Kişiyi gitmekten önce gönlümüze gitmemiz, ulaşmamız gerektiğini, gönül ne derse, ne isterse, nereye giderse aklın da, fikrin de, vücudun da oraya gideceğini öğrendik.
6.    Gönlünü Hazreti Şemse verenin, onun adını anınca her yerde yardıma hazır olduğunu, bizi gözetlediğini, bizi karanlıklarda bırakmadığını öğrendik.
7.    Bedenimiz Şems Hazretlerinden uzak olmasının önemi olmadığını, gönülden gönüle bir yol olduğunu, bu yolun canı hemen etkileyecek, iletişim sağlayacak, yardım edecek güçte olduğunu öğrendik.
                       *
İşte böyle yaren,
Şems Hazretlerine gönül yolundan ulaşabileceğimizi, onun yüzünü görmek arzusunda olmamız gerektiğini, söylediği sırları hiçbir zaman unutmamamız gerektiğini, sırlarıyla dolu bir birikim sağlamamız gerektiğini öğrendik, anladık.
                                  *

RAVLİ

Popüler Yayınlar