16 Ağustos 2014 Cumartesi

DİVAN-I KEBİR 1 CİLT 150 İNCİ BEYİT

150- Gizli-gizli o kadar dua et, geceleri o kadar ağla, inle ki sonucu yedi kat gökten kulağına bir sestir gelsin.

Şuayb’ ın feryadı, çiy taneleri gibi döküp durduğu gözyaşları sonucu haddi aştı da seher çağı kulağına bir sestir geldi:

Suçluysan bağışladım, yarlığadım (Af ettim) suçunu.
Cennet diliyorsan verdim, sus artık bırak duayı.”

O (Şuayb) dedi ki:
Ne bunu istiyorum, ne onu; apaçık Tanrı cemalini istiyorum; yedi deniz ateş olsa ona kavuşmak için dalar geçerim.

O cemalden (Güzel yüzden) mahrum edip tapından sürdüysen, yaşlı gözlerim o cemali görmeyecekse cennet yaramaz bana, işim yok orda, cehennemde kalma daha iyi bence” dedi.

Bâri az ağla dediler, gözlerin bozulmasın; ağlayış haddi aşarsa göz görmez olur.

İki gözüm de sonunda göremeyecekse onu ne diye kör olacağım diye gam yiyeyim, her cüzüm (Parçam) göz kesilir.

Fakat gözlerim onu görmekten mahrum olacaksa mademki dosta lâyık değilmiş, varsın kör olsun” dedi.

Dünyada herkes sevgilisine can verir; fakat birinin sevgilisi kan tulumundan ibarettir, öbürünün ki güneştir, ışıktır.

Mademki herkes, kendince iyi kötü bir sevgili seçer; kendimizi bir yok (Olacaklar) için yok etmemiz yazık değil mi?
                          ***   
DİVAN-I KEBİR1
MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdülbâki GÖLPINARLI
İstanbul REMZİ KİTABEVİ 93
                             ***
Neler öğrendik:
1.    Allah’tan bize bir hitap gelene kadar geceleri halktan gizli ağlayarak dua etmek gerektiğini öğrendik.
2.    Şuayb Peygamberin, yetenekli, becerikli, akıllı, yumuşak huylu, çok namaz kılan bir kimse olduğunu öğrendik.
3.    Şuayb Peygamberin üç yüz yıl yaşadığını, ömrünün sonuna doğru gözlerine perde indiğini, Mekke’de duaların kabul edildiği Makam-ı Halil denilen yerde gömülü olduğu rivayet edildiğini öğrendik.
4.    Gözümüzün görmesi sevgili ve hakiki dost olan Tanrı’yı görmek olduğunu, onun ışığını almak, algılamak olduğunu öğrendik.
                                     *
İşte böyle yaren,
Dünya yaşamında herkesin iyi-kötü bir sevgili seçtiğini, ebedi dost olan Allah’ı sevgili olarak seçmemizin doğru olduğunu öğrendik, anladık.

Yalvarış ve ağlayışla Allah’ı istememiz gerektiğini öğrendik, anladık.  
                                       *

RAVLİ

Popüler Yayınlar