Daniş-i fakrest saz ı rah u berk
“ Bu çeşit bilgilerden ölüm
günü ancak Hazreti Ahmed’in fakr u fena bilgisidir ki Hak
yolunu ve azığını temin etti.”
Kim halisane (Temiz yürekle) ibadet için değil de, sırf kibir etmek (Kendini beğenmek, başkalarından üstün tutmak, büyüklenmek,
benlik) gurur (Kendini beğenme, büyüklenme,
benlik, kibir) böbürlenmek (Övünerek kabarmak,
üstünlük taslamak, kurulmak) münakaşa ile çatışmak için ilim öğrendiyse,
hakikatte cahil ondan iyidir.
Çünkü cahil hiç olmazsa kibir
ve azamet şarabiyle sarhoş değildir.
Cahil, cehlini itiraf eder,
öteki ise kendi faziletinden (Erdem) bahisle boş
yere övünür.
Haydi, gönlünü açan, her müşkülünü
çözen bir ilmi öğren.
Senin beşeri vasıfların
yıkandıktan (İnsanlık özelliklerin temizlendikten sonra)
sonradır ki, sana Allah’ın sırları münkeşif (Açılmış,
meydana çıkarılmış, keşfolunan, yeni bulunmuş.) olur.
***
Gülşen-i tevhid İbrahim
ŞahidiÇeviren Midhat bahari Beytur
İnkilap ve Aka kitapevleri Koll.Şrt.1967 basım.
***
Neler öğrendik:
1.
Hak yolunu doğru
anlatan ve gösterenin Hazreti Muhammed olduğunu öğrendik.
2.
Hazreti
Muhammed’in gösterdiği doğru yolun fakr u fena yolu olduğunu öğrendik.
3.
Hazreti
Muhammed’in ilminin büyük ve görünmeyen her sorunu en güzel, en çabuk ve en
faydalı çözen bir ilim olduğunu öğrendik.
4.
Allah’ın
sırlarına kavuşmak için hayvani özelliklerden temizlenip insanı özelliklere
kavuşmamızın gerektiğini öğrendik.
*
İşte böyle yaren,
Doğru yolu bulmak, bu yolda
ilerlemek için önce doğru kişiyi bulmamız, severek bağlanmamız, her sözünü doğru
kabul ederek uygulamamız, hizmet etmemiz gerekmektedir.
Önceki bize yol gösteren, bu
yola heveslendiren büyüklerimiz Hazreti Peygamberimizin gidip geldiği, bize
önerdiği yolu seçmişler ve ebedi mutluluğa kavuşmuşlardır, sevinç içinde yaşama
sırlarına erişmişler ve bizlerin de faydalanmamız için inceliklerini
anlatmışlardır.
Bizden yaptıklarına karşılık
hiçbir maddi karşılık beklemeyen büyüklerimize gönülden inanmamız ve onları
severek saygı göstermemiz gerekmektedir.
Bu yolu anlatanlar maddi
beklenti içinde olanları bilmelisin ki bizden değillerdir, ilahi âlemi
görmemişlerdir ve görenlerin sözlerini sanki görmüş gibi takdim ederler.
İkiyüzlü sahtekâr din
adamlarını yalnız sözleri ile değil yaşam şekliyle de tanımalısın ki
böylelerinden uzak durmalısın.
*
RAVLİ