Pây-i çopin saht bitemkin buved
“ Delil isteyenlerin hak
yolunda ayağı çöp gibi kuvvetsiz olur.
Böyle kuvvetsiz olan ayak pek
temkinsizdir (Bir işin sonunu düşünmez, ölçülü
davranmaz, önlem almaz, hazırlık yapmaz)”
Onun bir an kararı yoktur.
Daima ıstırap içinde
çırpınır.
Körlüğünden apaydın günde
yolunu görmez, yolu asa ile anlayabilir.
Apaydın günde güneşi görmez
de kitaptaki nakledilen sözlerle istidlâl (Bir konuda
kanıtlara dayanarak sonuç çıkarma. Çıkarım.) eder.
Sen kendinden fani (Dünya bağlarından kurtulmadıkça) olmadıkça “ Dedi, denildi”
gibi sözlerle ne fayda elde edeceksin?
İnsan kendinde oldukça Allah’ı
anlamak muhaldir (Olamaz, olmaz, olmayacak, olması,
gerçekleşmesi olanaksız).
Çünkü sen kendi perdenin
altında perdelenmişsin.
Sen kendinden fani olursan, o
vakit Hak sana aşikâr (Açık, apaçık, belli, meydanda
olan) olur.
***
Gülşen-i tevhid İbrahim
ŞahidiÇeviren Midhat bahari Beytur
İnkilap ve Aka kitapevleri Koll.Şrt.1967 basım.
***
Neler öğrendik:
1.
Allah yolunda
gidenlerin yolun çok uzun olduğu için inanç üzerinden bu yolda gittiklerini,
delil ve şahitle mesafe alamayacaklarını bildiklerini öğrendik.
2.
Her şeye delil,
şahit isteyenlerin inanmada güçlük çekenlerin olduğunu, inanmada güçlük
çekenlerin görme, bilme, anlama, hakikate ulaşma yolunda ilerleyemeyeceğini
öğrendik.
3.
Allah’ı anlamak isteyenlerin
kendi benliğinden, aklından, değerlerinden kurtulup özgür olması gerekli
olduğunu öğrendik.
*
İşte böyle yaren,
Bizi bağlayan, bizi
hareketsiz bırakan dünyaya ait bağlardan ve bize perde olan, hakikati görmemize
engel olan dünyaya ait tutkulardan bir şekilde kurtulmamız gereklidir.
Her şeyi aklımız hemen
anlayamaz.
Aklın sonradan bilgi ve görüş
ile anlayacağı da sınırlıdır.
İnanç yolundan gidenler kısa
bir zaman içinde hedefe varırlar.
İnanmayanlar aklının
anlamasını bekleyerek yolda kalırlar.
Velilerin sözlerini önce
anlayamazsın ama sonra apaçık olur.
RAVLİ PERDE
RAVLİ AKILRAVLİ GÖNÜL yazarak Googleden daha geniş bilgi edinebilirsin.
*
RAVLİ