19 Ağustos 2013 Pazartesi

DERVİŞ YOLU GÜLŞEN-İ TEVHİD 64

Mustemi çun teşne vu cuyende şud
Vaiz er murde buved guyende şud
(Mesnevi 2379 inci beyit, Hazreti Mevlana)

Dinleyen susuz ve istekli olursa, vaaz eden ölü bile olsa söyleyen olur.”

Söyleyen, dinleyeni kupkuru melâl halinde  (Canı sıkkın, usanmışlık duygusu halinde) görürse söylemez, dilsiz bir hal alır.

Müşteri, incinin kadrini (Kıymetini, değerini) bilmezse mücevherci ona inci gösterir mi?

Mademki taş gönüllüsün, âşık değilsin.
Sana maşukun şivesi (Âşık olduğunun tarzı, tavrı, üslubu, nazı, edası)   yaraşmaz.

Çenk, rebap ney ve udun nağmesi canın rahatıdır ama sağıra ne faydası var?
Güzel, gören göz için sevinç verir ama kör göz bundan mahrumdur.

                                  ***
Gülşen-i tevhid İbrahim Şahidi
Çeviren Midhat bahari Beytur
İnkilap ve Aka kitapevleri Koll.Şrt.1967 basım.


                                 ***
Neler öğrendik:

1.   Aşk ilmini öğrenmek için susuz birinin su araması, istemesi gibi isteyici olmamız gerektiğini öğrendik.

2.   İstekli ve alıcı sözün değerini bilen olursa, emici olacağını kuru bir memeden bile süt emebileceğini öğrendik.

3.   Değerini hiç kaybetmeyen, şekil değiştirmeyen inci sözlerin parlak sözlerden farklı olduğunu, başta, gerdanda, kolda, parmakta taşınan mücevher gibi taşınması gerektiğini öğrendik.

4.   Değerli sözleri kendisinde toplamış kişiye sevgili gibi bakmamız, yaklaşımda bulunmamız gerektiğini öğrendik.

5.   Sevinç içinde yaşamak için kör ve sağırlıktan kurtulmamız gerektiğini öğrendik.

                                              *
İşte böyle yaren,

Farklılıkları artırmamız gerekmektedir.
Farklılıkları fark etmeyenler iyiyi, güzeli, kaliteliyi fark etmeyeceği için arayış içinde olmazlar ve isteklisi de olmazlar.

Güzelliklerden mahrum olmamak için ansal körlükten ve sağırlıktan kurtulmamız gerekir.

Daha geniş bilgi için RAVLİ ANSAL KÖRLÜK yazıp Googleden okumalısın.

                                                   *                                           
RAVLİ

Popüler Yayınlar