3 Ağustos 2013 Cumartesi

DERVİŞ YOLU GÜLŞEN-İ TEVHİD 14


Hışm ü şehvet, merdra ahvel kuned
Z’istikamet ruhra mubdel kuned.
(Hazreti Mevlana, Mesnevi 1.inci cilt 333 inci beyit açıklaması)
Hışım (Öfke, kızgınlık) ve şehvet (Aşırı istek), insanı şaşı yapar (Biri iki gösterir).

Ruhu, istikametten çevirir.”

Kardeşim!

Hışımdan, şehvetten temizlen.

Riyasız ol (Ya göründüğün gibi ol, ya da olduğun gibi görün. Hz. Mevlana), din yolunda çevik ol, ibadet ve taat (Allah’ın emirlerini yerine getirmek ) yolunda ihlas (Temiz sevgi ve yürekten bağlılık) ile yürü.

Hileyi hud’a  (Hilekarlara, sahtekarlara, düzenbazlara, oyunculara)bırak, gönül sefasıyla (Hoşluk ve huzur içinde) çalış.

Mürşitle (Kendisine öğrenmek isteğiyle bağlanmış kişilere tasavvufu öğreten, sırları ve gerçekleri gösteren tarikat şeyhi) müfsidi (Ara bozanı) ayırt et.

*Hak yolunda yürüyenleri ara, yol kesicilerden uzaklaş.

Hakkın has bir kuluna mürit oldun mu, tam bir inançla kendini Hakka mürit olmuş gör.

O kulundan Tanrı seni irşat (Doğru yolu  gösterme, uyarmak) eder.

O alettir, kalem gibi, Tanrı da el gibidir.

                                ***

Gülşen-i tevhid İbrahim Şahidi

Çeviren Midhat bahari Beytur

İnkilap ve Aka kitapevleri Koll.Şrt.1967 basım.

                                 ***

Neler öğrendik:

1.   Hilekar yol göstericinin bire doğru yönlendirme yerine çokluğa, çeşitliliğe, renkliliğe, gösterişe yönlendirdiğini öğrendik.

2.   Hakikati olduğu gibi gösteren yol göstericiyi bulmamız, yüzümüze söylenen yanlışlıklarımızı sevinerek kabul etmemiz ve kendimizi düzeltmemiz gerektiğini öğrendik.

3.   Tanrı’nın bir kulunu kendine yaklaştırmak istediği zaman; bir Tanrı erini o kuluna sevdirip ona kılavuzluk yaptırdığını öğrendik.

İşte böyle yaren,

Cumhuriyet döneminde tekke ve zaviyelerin kapatılmasıyla bir boşluk oluştu.

Tarikat ehli kişiler Tanrı takdiriyle gizliliğe büründüler.

Yol gösterici Tanrı erlerine ulaşmak ve bulmak güçleşti.

Bu boşluğu doldurmak için sayısız cemaat kuruldu.

Din ve dünya işlerini birleşik olarak çeşitli cemaatler yapar.

Din ve ahret işlerini birleşik olarak çeşitli cemaatler yapar.

Din ve Tanrı işlerini tarikat yapar.

Bu bakımdan tarikat ve cemaati karıştırmamak gerekir.

Tarikatın sonraki aşaması hakikat ve sonrası marifettir.

Cemaatler bu yolu bilmezler, ve önderleri kendilerine bağlanmış kişilere yolu gösterecek yetkide de değildirler.  

Cemaat içinde olup da ilerlemek isteyen yarenlerin RAVLİ ARİF YOLU yazarak okumalarını ve önerileri dikkatle yapmaları gerekir.

Hazreti İbrahim gibi arayışta olanın, yok olanı sevmem sözünün sırrına ulaşanlar bu yolu isterler.

                                              *

RAVLİ

 

Popüler Yayınlar