13 Ağustos 2013 Salı

DERVİŞ YOLU GÜLŞEN-İ TEVHİD 54

Her ki ra bâşet ziyezdân kâr-u bâr
Yâft bâr inca vu birûnşud zikar
( Hazreti Mevlana, Mesnevi 1.inci cilt 2121 inci beyit açıklaması)

“ Allah ile işi gücü olan kimse burada istediği mükâfata ve müsaadeye erdi, başka işlerden azade (Serbest, hür, kurtulmuş) kaldı.

Hak ile dost olan, vahdet (Allah’a yakınlık, ulaşma, bir olma, birlikte olma) denizinde yüzen, Hak yolunda peygamberimizin Cenab-ı Ahmet gibi Cebrail’in rehberliğine hacet (İhtiyaç duyulan, gerekli) kalmadan Ulu Tanrı’nın visaline erer (Sevgisine, ilgisine kavuşur).

Rabb-ül âlemin güneşini (Işığını, sıcaklığını) yakin (Sağlam bilgi, iyi, tereddütsüz) gözü ile ve olduğu gibi hakikati ile görür.

Allah’ın tecellisine (Tanrı'nın insanlarda ve doğada görünmesi) erince artık kılavuzdan vazgeçer.

Senin halin eğer bu makama (Yere) ulaşmazsa sen istidlâle (Bir konuda kanıtlara dayanarak sonuç çıkarma. Çıkarım.), yani delile muhtaçsın.

                                  ***
Gülşen-i tevhid İbrahim Şahidi
Çeviren Midhat bahari Beytur
İnkilap ve Aka kitapevleri Koll.Şrt.1967 basım.


                                 ***
Neler öğrendik:

1.   Allah’a gönül vermiş, kendine dost etmiş kişinin dünya hayatının bağlarından, zorlamalarından kurtulacağını öğrendik.

2.   Allah’a yakınlaşma isteğinde olan kişi, bir velinin kılavuzluğuyla Allah’a ulaşır, ulaştıktan sonra da aracıya ihtiyaç kalmaz.

3.     Allah’a ulaşan kişi; Allah âleminin gerçekliğine hiç şüphe duymadan, sağlam bilgi ile net, kendi gözüyle görmüş gibi niteliğini, özelliklerini, özünü, aslını, esasını, içyüzünü öğrenir.

4.    Allah’a ulaşan kişi Allah’ın sıcaklığını, ışığını görür ve kendisini bu âlemin sıcaklığı içinde yaşar.

                                           *
İşte böyle yaren,

Allah’a dost olmuş kişinin gözünden perdeler kalkmış hakikati olduğu gibi gören biri olmuştur.

Tam iman sahibi olmuş kişinin delille, şahitle, senetle işi kalmamıştır.
Tam iman sahibinin vücudu dünyada, ruhu ilahi âlemde yaşar, yani iki âlemde birden yaşar.

Ey yaren,
Sen Allah’a kul olmuş birini görürsen o garip görünümlüdür, kendinin ne olduğunu saklar, o kişi kendinden geçmiş Allah ile var olmuş kişidir.

                                            *
RAVLİ

Popüler Yayınlar