17 Nisan 2024 Çarşamba

MEVLANA CELALEDDİN RUBAİLER D107

Beni (Mevlana Hazretleri) gerçekten de doğru bulan (Uygun gören, doğru ve uygun bulan) kişi, bebecikler (Yaşına yakışmayacak davranışlarda bulunan kimse) gibi beni pazara (Satılığa) çıkarır, satmaya (Bir değer karşılığı alıcıya vermeye) kalkışır.

O işten bezmişim, pazar ehli (Alıp satanların ustası) değilim ben;

Beni inkar edene (Yaptığım bir işi, söylediğim sözü veya tanık olduğum bir şeyi yapmadığımı, bilmediğimi, görmediğimi söyleyene, yaptığımı saklayana) kulum-köleyim (Sevgiyle bağlanıp hizmet edenim) ben.

                              ***

ÇEVİREN VE HAZIRLAYAN: Abdulbaki GÖLPINARLI

Ajans-TÜRK MATBAACILIK SANAİ ANKARA-1982

                               ***

Neler öğrendik;

  1. Mevlana Hazretleri söz ve davranışlarını anlatarak kendi çıkarına hareket edenlerden şikayetçi olduğunu, söz ve davranışlarının kişiye özel olduğunu, bunu ancak usta eğiticilerin ders alınması için anlatmasını, başka maksatla kullanılmasına istemediğini öğrendik.

  2. Mevlana Hazretleri alış-veriş ustası olmadığını, kendisini sevip bağlananlara yardım ederek, yönlendirerek, işlerini yoluna koyarak hizmet ettiğini öğrendik.

                                        *

RAVLİ

Popüler Yayınlar