22 Aralık 2022 Perşembe

DİVAN-I KEBİR 7-8 CİLT 7150 İNCİ BEYİT

(Mevlâna hazretleri Şems Hazretlerini anlatıyor)


7150. O (Şems Hazretleri) benim canıma dadılık edenimin, o benim anamın hiç sütü mü kesilir?

Meme vermez olur mu bana?


O benim kucağıma geldi mi, iki dünya da yüzlerce meyveler yer benden.


Orduma o kumandan oldu mu feleğin kale dizdarı (Bekçisi, muhafızı) bile kalesini teslim eder bana.


Ağzını yum (Kapat, konuşma), gammaz (Şems Hazretlerinin sırlarını, davranışlarını, düşüncelerini gözetleyip başkalarına bildirerek çıkar sağlayan) olma;

O benim incim (Şems Hazretleri şekil değiştirmeyen mücevherim) gammaz olarak

(Bana bildirdikleri) yeter zati.


O benim dilberim (Alımlı, güzel), kucağıma geldi benim;

Onun yüzünden damım (Çatı) da dirildi, kapım da.


Bu gece dedim, konuğumsun benim a benim fitnem (Karışıklık, kargaşa çıkaranım), a başıma belalar (Sıkıntılar) getirenim.


Şehirde önemli bir işim var, gideceğim dedi o benim canım, o benim başım.


Allah'a and olsun ki dedim, bu gece gidersen yaşamaz şu bedenim benim.


Son-sonu bir gececik olsun, şu altın gibi sararmış yüzüme acımayacak

mısın?


O güzelim gözlerin, ağlayışıma, yaşlı gözlerime bir kez olsun, acımayacak mı?

                                    ***

DİVAN-I KEBİR 7 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN HAZIRLAYAN: ABDULBAKİ GÖLPINARLI KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                                    ***

Neler öğrendik;

  1. Şems Hazretlerinin Mevlana Hazretlerine canının bakımını üstlendiğini, beslenmesine yardımcı olduğunu öğrendik.

  2. Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerinin yanına gelmesi ile ikramlarda, saygılar da bulunduğunu, çok değer verdiğini öğrendik.

  3. Şems Hazretlerinin komutan olduğu ordunun savaşmadan zaferler kazandığını öğrendik.

  4. Şems Hazretlerinin sırlarını açığa çıkarmamak, konuşmamak gerektiğini öğrendik.

                                  *

İşte böyle yaren;

Mevlana Hazretleri Allah dostu Şems Hazretlerine sevgiyle öyle bir bağlanmış ki ayrılığında ağladığını öğrendik, anladık.

                                     *

RAVLİ

Popüler Yayınlar