10 Aralık 2022 Cumartesi

DİVAN-I KEBİR 7-8 CİLT 7030 İNCİ BEYİT

(Mevlâna hazretleri Şems Hazretlerini anlatıyor)

7030. Aşk, bir gün gafletle (Çevremde olup bitenlerlerin farkına varamadağımı), oyalandığımı gördü de sevgi bağrışıyla ne oluyorsunuz diye bir bağırdı bize.

And olsun, Tebriz'den şekle bürünmüş bir can (Şems Hazretleri) geldi;

Aklınızı başınıza alın (Davranışlarının yanlışlığını sezerek doğru yolu bul) da ayak kaplarına malınızı-mülkünüzü verin-gitsin.

Seninle dilsiz konuşuyorum;
Yanımda kim varsa hepsinden de gizli olarak söz söylüyorum sana.

İnsanların arasında konuşuyorum ama sözümü, senin kulağından başka bir
kulak duymaz.

Uykuda dilsiz konuşmazlar mı?
İşte ben, uyanıkken de öyle konuşuyorum.

Kuyunun dibinden başka bir yerde feryad etmem;
Gamının (Üzüntümün) sırlarını (Her aklın erişemediği açıklanamayan veya çözülemeyen şeyleri) mekansızlık aleminden (Canını ve gönlünü Allah'a feda edenlerin gidebileceği yerden) söylerim ben.

Yeryüzünde bir hoşça oturmuşum ama yeryüzündeki halleri gökyüzüne söylemedeyim.
Sevgili, her solukta benden biraz daha gizleniyor;
İzini-tozunu söyleyip duruyorum ama bu da böyle.

Gamından feryada başladım mı, kutsal canlar da feryada geliyor.
Düştüm ben, düştüm ben, bir suya düştüm ben.,
Su yuttum ama gönlüm (Kalpte oluşan duyguların kaynağı) neşeli, gönlüm neşeli
                                        ***
DİVAN-I KEBİR 7 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN HAZIRLAYAN: ABDULBAKİ GÖLPINARLI KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                                       ***
Neler öğrendik;
1.  Aşkın uyarıcı hamleleri olduğunu, oyalanmamızı istemediğini, dikkatli davranmamızı istediğini, sevgi dolu bağrışıyla uyardığını öğrendik.
2. Canın Tebriz'de şekle bürünerek Şems Hazretleri olarak kendini gösterdiğini, bu kişinin özünü bilerek her şeyimizi feda etmekten kaçınmamamız gerektiğini öğrendik.
3. Mevlana Hazretlerinin dile ihtiyaç duymadan karşısındaki ile konuştuğunu, başkalarının duymadığını öğrendik.
4. Mevlana Hazretlerinin sözlerini her kulağın duymayacağını, duyan kulağın sevgiyle bağlı olanın kulağı olacağını öğrendik.
5. Mevlana Hazretlerinin sırlarının 9 gökten sonraki mekansızlık âleminden sırlar söylediğini öğrendik.
6. Mevlana Hazretleri yeryüzünde olan biteni gökyüzüne söylediğini öğrendik.
7. Şems Hazretlerinin Mevlana Hazretlerinden gizlendiğini, fakat onun gizlendiği yere götürecek izleri bildiğini öğrendik.
                                                  *
İşte böyle yaren;
Mevlana Hazretleri aşk denizine düştüğünü, aşkın suyunu yuttuğunu, kalbinde oluşan duyguların kaynağının neşeler içinde olduğunu öğrendik, anladık.
                                                   *
Mevlana ve lamekan (Mekansızlık ) yazarak googleden okumalısın.
RAVLİ

Popüler Yayınlar