6 Kasım 2022 Pazar

DİVAN-I KEBİR 7-8 CİLT 6690 İNCİ BEYİT

(Mevlâna hazretleri Şems Hazretlerini anlatıyor)

6690. Seninle (Mevlana Hazretleri ile Şems Hazretleri) ateşe girsem ateş ışık olur.,

Fakat sensiz cennette olsam ışıklar, ateş olur bana.


Kuzgunumuz (Kara kargamız), (Serçeğillerden, siyah renkli, uzun gagalı, serçeden iri, ötücü bir kuş, çekirge kuşu), senin yüzünden akdoğan (Avcı kuş) oldu.,

Sözümüz budur ancak:

Yeter, artık söz söyleme.


Aşkın, belalarla dopdolu bir kadeh sundu bana.,

Huzurunda şarap içemem a benim padişahım dedim.


Bilgisinin şarabını sundu bana o şeker kamışlığı.,

Sarhoş oldum-gitti de beni ta nerelere götürdü o.


Bir yandan gizlice Ruh'ul-Emin (Cebrail) geldi.,

Yanına koştum, şu olan işleri bir gör dedim.


A Tanrı sırrı dedim, yüzünü gizle..

Tanrı'ya şükürler etti, övdü Tanrı'yı, dualar etti Tanrı'ya.


Aşıktan gizlenen o değil mi ki dedim.,

Bunca temizliğe karşı o perde de nedir dedim.


Aşk, kan içmeye kalkıştı mı, vay gidi-vay..

Uhud dağı bile paramparça olur-gider..

Biz neyiz ki artık?


Ne mutlu çağdır ki padişahım gülerek gelir, kerem eder de kaftanının düğmelerini çözer.


Dondun, buz kestin bakışımız yokken.,

Hele gel, daha yakın gel de havamız vursun sana der.

                      ***

DİVAN-I KEBİR 7 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN HAZIRLAYAN: ABDULBAKİ GÖLPINARLI KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                       ***

Neler öğrendik;

  1. Mevlana Hazretlerinin Şems Hazretleri ile beraberliğinin ateşi ışık haline getirdiğini, ayrılığın da ise cennette bile olsa ışıklarının ateş olacağını öğrendik.

  2. Şems Hazretleri ile beraberlikte iken etrafımızdaki kuşun bile huyunu değiştireceğini, temiz av yapan, padişahın elinden beslenen hale getireceğini öğrendik.

  3. Mevlana Hazretlerinin Mevlana Hazretlerine olan aşkının içinden çıkılması güç, büyük zarar ve sıkıntıya yol açan olaylarla karşılaştığını, fakat bilgisinin insanı kendinden geçirecek kimyasını verdiğini, sarhoş halde normal insanın gidemeyeceği yerlere götürdüğünü öğrendik.

  4. Mevlana Hazretlerine Cebrail Aleyhisselamın ziyarete geldiğinde ona Şems Hazretlerini tanıttığını, Cebrail Aleyhisselamın de bu güzel beraberlik için Allah'a dua etmeye koyulduğunu öğrendik.

  5. Aşığın bunca temizliğe rağmen neden İlahi âlem görünmesin diye perde konduğunu Cebrahil Aleyhisselama sorduğunu, cevaben de buna dağların bile dayanamayıp mahvolacağı durumun meydana geleceğini söylediğini öğrendik.

                           *

İşte böyle yaren;

Mevlana Hazretlerinin sıcak bakışıyla içimizdeki buzların eriyeceğini, daha da yakınlaşıp gelip insanı güzelliğe değiştirecek nefesinin yüzümüze vurmasını Mevlana Hazretleri davet ederek istediğini öğrendik, anladık.

                               *

RAVLİ

Popüler Yayınlar