10 Eylül 2022 Cumartesi

DİVAN-I KEBİR 7-8 CİLT 6120 İNCİ BEYİT

(Mevlâna hazretleri Şems Hazretlerini anlatıyor)

6120. Güzelim (Gözüme ve kulağıma hoş gelen, hayranlık uyandıranım) dedi ki:

Güzellerin canıyım (Yaşamasını sağlayan) ben.,

Evet ey güzelim dedim, benim ikrarım da (Kabul ve tasdik edişim de) bu.


Dedi ki:

Başında benim coşkunluğum (Sevinç gösterisiyle beliren güçlü heyecan) varsa senden kıl kadar ayrılmam, bırakmam seni.


O mumum ki ben, pervane (Geceleri ışık çevresinde dönen küçük kelebek) olanı tutar, ateşime tapşırı veririm (Korumak için alır sonra geri veririm).


Ona dedim ki:

Benden ne yakarsan yak.,

Zati izim, senin aşk dumanından ibaret.


Gözünle gör de sözümü gerçekle..

İşim, bundan başka bir şeyle düzene girmez.


Ben pergelden çıktım ama şaşılacak şey şu ki bu değirmide (Yuvarlakta) pergele döndüm-gitti.


Sakıy (İnsan ruhuna Allah'ı sevdiren, Allah nuru saçan kişi) geldi de payına düşeni ver dedi;

İşte sarığım;

Al rehin olarak dedim.


Hayır-hayır dedim, yanlış söyledim.,

Başımı al-gitsin;

Fakat biraz dur, birazcık aklım başımda.


O gizli dünyayı göster de şu cihanı yok sayayım-gitsin.


Ben bu evden çıkmam;

Ben bu şehirden çıkıp yollara düşmem.

                                    ***

DİVAN-I KEBİR 7 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN HAZIRLAYAN: ABDULBAKİ GÖLPINARLI KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385

                                    ***

Neler öğrendik;

  1. Mevlana Hazretleri hoş gelen, hayranlık uyandıran Şems Hazretlerinin yaşamayı sağlayan olduğunu kabul ettiğini, açıkça kendisine söylediğini öğrendik.

  2. Şems Hazretleri kendisini seven, coşkunluk gösteren kişiden hiç ayrılmayacağını öğrendik.

  3. Şems Hazretlerinin ateşi yakar gibi gözükse de Hazret tarafından etrafında dolaşanın korunduğunu öğrendik.

  4. Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerinin ateşinde yanmaktan çekinmediğini, aşk dumanı olmak istediğini öğrendik.

  5. Şems ve Mevlana Hazretlerinin sözlerinin sözde kalmadığını, yakınlaşan kişinin bu sözleri gerçekleştirerek kendini düzene sokacağını öğrendik.

  6. Şems Hazretlerinin aşk ile etrafında dönen Mevlana Hazretlerinin kendi etrafında da dönmeye başladığını öğrendik.

  7. Mevlana Hazretleri bu çok yüksek oyunda Tanrı şarabı ile sarhoş olmak gerektiğini, Allah'ı daha da sevmek, nurundan faydalanmak gerektiğini, gizli dünyayı bu kafayla görmek istediğini öğrendik.

                                   *

İşte böyle yaren;

Mevlana Hazretleri Şems Hazretleri ve aşk öğretisi ile bulunduğu konum ve durumdan çok memnun olduğunu, başka arayış için yollara düşmeyeceğini öğrendik, anladık.

                                       *

RAVLİ

Popüler Yayınlar