13 Nisan 2021 Salı

DİVAN-I KEBİR 7-8 CİLT 1470 İNCİ BEYİT

(Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerini anlatıyor)
 
1470. Birliktedir-birdir senin canınla benim canım ama gene de bir soluk daha yakın gel de göğsünü göğsüme daya.
 
Başıma vuran kimin gölgesi diye şaşar-kalırım da senin lütfun seslenir;
Benim gölgem, benim.
 
Belalarla (İçinden çıkılması güç, sakıncalı durumlarla) dolu dünya, senin yüzünden bana cennet oldu;
Lütfun (İyiliğin, yardımın) öteki dünyamı neler yapacak kim bilir, neler.
 
Elini başıma koydun mu benim tacımdır o el;
Belime kuşandığım kemer, saçlarındır senin.
 
Aşk, kesemi kesti (Paralarım yere döküldü) de hey dedim, ne yapıyorsun?
Hadsiz-hesapsız (Sayılamayacak derecede çok) nimetlerim (İyiliklerim, yardımım, bağışlarım) yetmiyor mu sana dedi.
 
Dünyalığım yoktu;
Yüreğim yaprak gibi titriyordu;
Bana, korkma dedi;
Benim amanınım haremine (Yardım edeceklerimin içine) girdin.
 
Seni bağrıma öyle bir basacağım ki vardan da kurtulacaksın, yoktan da;
Bütün gece benim çalgıcılarımı, şarkıcılarımı seyredip duracaksın.
 
Seni birliğe ulaştırayım, sonsuz sarhoş edeyim de benim ölümsüz zevkime iyice inan.
 
Baharımın solukları gönlü gül bahçesine döndürür;
Erguvan renkli şarabım, yüzü güle çevirir.
 
Dün gece aşka a benim eşim-dostum, a benim sevgilim dedim;
Bir soluk bile yanımdan ayrılma, hiç mi. hiç beni yalnız koma (Koyma, bırakma).
                        ***
DİVAN-I KEBİR 7 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN 
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                        ***
Neler öğrendik;
1.    Mevlana Hazretleri ile Şems Hazretlerinin canının bir ve birlikte olduğunu, Mevlana Hazretlerinin daha da yakınlaşmak istediğini öğrendik.
2.    Mevlana Hazretlerini Şems Hazretlerinin koruyup gözettiğini öğrendik.
3.    Sıkıntılarla dolu dünya hayatının Şems Hazretlerini tanımakla, ona aşık olmakla, sevgili bilip nazıyla oynamakla, her an onu düşünmekle dünya hayatının cennete döneceğini Mevlana Hazretlerinden öğrendik,
4.    Aşkın kazandırdıkları karşısında harcanan paranın önemi olmadığını öğrendik.
5.    Dünyalık mal mülk derdine düşmemek, Şems Hazretlerinin yardım edeceği kişiler arasında isek korkmamak gerektiğini, öğrendik.
6.    Şems Hazretleri kendisine aşkla bağlananı bağrına basacağını, vardan-yoktan kurtaracağını, hazretin şarkıcılarını zevk içinde seyreden kişi olunacağını öğrendik.
7.    Şems Hazretleri birliğe ulaştırdığı zaman sonsuz sarhoş olunacağını, ölümsüz zevkine iyice inanacağımızı öğrendik.
8.    Tanrı şarabının insanı değiştireceğini öğrendik.   
                     *
İşte böyle yaren;
Mevlana Hazretleri aşkın kendine eş-dost edindiğini, bir an bile yanından ayrılmamasını, yalnız bırakmamasını istediğini öğrendik, anladık.
                      *
RAVLİ

Popüler Yayınlar