30 Ekim 2015 Cuma

DİVAN-I KEBİR 2 CİLT 950 İNCİ BEYİT

950. Âşıksan aşk davasında gerçeksen bana (Mevlana Hazretlerine) uy (Bağlı kal, uygun hareket et), benimle otur (Beni benimse, yerleş, kökleş), çünkü seher çağlarına dek, sabahlara kadar uykum gelmiyor benim, uyumuyorum ben.

Ressamım, her an bir güzel resmi yaparım, fakat seni gördüm mü bütün yaptığım resimleri huzurunda yırtar, bozarım.

Yüzlerce resim yaparım, adeta can veririm onlara, fakat senin güzelliğini görünce hepsini de ateşlere atar, yakarım.

Sen ya sakisin (İnsan ruhuna Allah’ı sevdiren, Allah’ın nurunu saçan), şarap (Tanrı şarabı) sunmadasın yahut ayıkların düşmanısın yahut da her yaptığım, her düzüp koştuğum (Düzene koyduğum, düzene soktuğum, sıraladığım, elverişli duruma getirdiğim, oluşturduğum, meydana çıkarttığım) evi yıkıp dağıtan birisin.

Can dökülüp saçıldı, sana doğru akıp gitti, sana karıştı, seninle birleşti;
Canda senin kokun var, onun için hele bir, şu canı hoş tutayım, sevip okşayayım.

Benden coşup akan kan sana, senin toprağına, seninle aynı renktenim, aşkınla ortağım diyor.

Şu balçık evde sen olmadıkça gönül harap bir halde kalakalmış;
Sevgili, ya eve gel yahut da evi kökünden yıkayım gitsin.

Şu suçumdan asla tövbe etmem;
Hatta bu işten, bu olaydan tövbe edenden de uzağım ben.

A benim canı, Mecnun Leyla’nın aşkından tövbe etmedi, hâlbuki bende, benim sırlarımda yüzlerce Leyla’nın yüzlerce Mecnun’un aşkı var.

Nasıl başsız-ayaksız, önsüz-sonsuz bir aşk bu ki âşığım (Tutkulu bir sevgiyle sevenim), maşukum (Tutkulu bir sevgiyle sevilenim);
Hem ağlayıp inliyorum, hastayım, hem de hastanın derdine dermanım.
                          ***   
DİVAN-I KEBİR 2 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
İstanbul REMZİ KİTABEVİ 93
                             ***
Neler öğrendik;
1.    Mevlana Hazretlerinin Şems Hazretlerine tamamen kendini verdiğini, kendi tüm değer ve varlığını yok edip Şems Hazretlerine katıldığını, onun varlığıyla var olduğunu öğrendik.
2.    Âşık olanlardan hiç kimsenin pişmanlık duymadığını öğrendik, anladık.
3.    Aşkın bir hastalık olduğunu, fakat diğer hastalıkların ilacı olduğunu Hazreti Mevlana’dan öğrendik.
4.    Hazreti Mevlana’nın aşk hastası olduğunu, hasta olmasına rağmen başkaların tüm dertlerine çare olduğunu öğrendik.
                                  *
İşte böyle yaren;
Mevlana Hazretlerinin Şems Hazretlerine âşık olması; her hangi bir kişinin başka kişiye âşık olması gibi olmadığını, kendini yetiştirmiş, bu ulu insanların birbirine gönülden bağlanmasının sayısız bize açıklamadıkları yüce sırları olduğunu öğrendik, anladık.
                               *

RAVLİ

Popüler Yayınlar