28 Ekim 2015 Çarşamba

DİVAN-I KEBİR 2 CİLT 930 İNCİ BEYİT

930. Adeta tahtadan bir (Hareketsiz duran)  adamcağızsın sen, biraz daha yaklaşsan, biraz daha ileriye gelsen de canlansan yüzlerce can Dicle’si (Canımızı ulu denize götürecek kişiler) görürsün;
Fakat yavaş gel, çünkü sarhoşum ben.

Tembellik etme ey saki (İnsan ruhuna Allah’ı sevdiren, Allah nuru saçan), hepsini içmedik, şarabımız var daha;
Doldur o arı-duru (Saf, tertemiz) şarabı, sun bize, yalnız yavaş gel, çünkü sarhoşum ben.

Gama (Kendini üzüntüye teslim edenler), gussaya (Kedere, üzüntülü düşünceye, kötü bir şey olacakmış düşüncesiyle ortaya çıkan ve sebebi belli olmayan, bilinmezlikten oluşan gerginlik duygusuna kendisini kaptıranların, endişe ile korkuya kendisini teslim edip) batanlar bu yolda aklı az olanlardır, onlar pek soğuk kişilerdir, pek saçma adamlardır;
Yavaş gel, çünkü sarhoşum ben.

Her şeyden Hür Tanrı Şem’i Tebriz arı-duru (Saf, tertemiz) şarap!
Artık mahşere kadar yıkılmış kalmışım ben;
Yavaş gel, çünkü sarhoşum ben.

Aynada (Gönül aynasında) yüzünü görünce söze başlarım;
Fakat ayna soluk istemez, söz istemez, buğulanır;
Vay benim sözlerime vay.

Seni suda görürüm, suya el atarım;
Fakat su da bulanır, işim gücüm de.

Ey dost, aramıza, ey dost sözü bile sığmıyor.
A sevgili demeye kalkışırsam, a sevgili bile diyemiyorum işte.

Ah bile ne yandan geldiyse o yana geçip gidiyor;
Ağzımın yolunu kapadım, feryat bile edemiyorum artık.

Feryat etsem bile, ah etsem bile o Ay’ın bulutlar arasına girişindendir bu feryat, onu göremediğimdendir bu ah;
A benim Ay’ın on dördü dilberim, Ay’a bakmak elbette daha hoş.

Bir Ay yüzlü dilbere, senin yüzünden yüz çeşit zevke, neşeye dalmışım dedim;
Benim ondan başka daha yüz çeşit şaşılacak şeylerim var dedi.
                          ***   
DİVAN-I KEBİR 2 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
İstanbul REMZİ KİTABEVİ 93
                             ***
Neler öğrendik;
1.    Bizi canlandıracak, yani hareketlendirecek gönlünde Allah aşkı olan kişiyi aramamız, gönlüne girmemiz gerektiğini öğrendik.
2.    Şems Hazretlerinin gönlünde Allah’tan başka bir sevgi bulunmadığını, bundan dolayı hür olduğunu öğrendik.
                                  *
İşte böyle yaren;
Mevlana hazretlerine gönül verirsek, sever sayar, dediklerini doğru kabul edip bağlanırsak bizimle ilgileneceğini, ölü ruhumuzu canlandıracağını, yardım edeceğini, yol göstereceğini, bizi alıp güzel insanlarla tanıştıracağını, güzellikleri göstereceğini öğrendik, anladık.
                               *

RAVLİ

Popüler Yayınlar