18 Ekim 2015 Pazar

DİVAN-I KEBİR 2 CİLT 830 İNCİ BEYİT

830. Senin şekerini tatmadayım, senin şerbetini içmedeyim, senin ayağının bağını (Engelini) çözmeye çalışmadayım.
Ben, ciğeri hasta bir avınım senin;
Ciğerimi yiyen aslanımsın sen (Şems Hazretleri).

Canımla canın sanki birleşmiştir, bir olmuştur.
Bu tek cana and (Yemin) olsun ki senden başkasından bezmişim (Bıkıp usanmışım).

Güzelliğinin bağından koparılmış bir demet çimenim, bir bağ otum;
Lütuf (İyilik, yardım), ihsan  (Karşılık beklemeden iyilik etmek, iyi davranma, bağışlama) elbisenden tek bir külahım (İçine bir şeyler konulan huni biçiminde yapılan kâğıdım) sanki.

Şu âlem, senin çevrende, duvarların üstüne sancılmış (Saplanmış) tikendir adeta;
Vuslat (Sevgilinin) gülünü koklamak ümidiyle bir tikendir, çiğneyip durmadayım.

Tiken böyle olursa gül bahçen nasıldır ey sırları esrarımı silip süpüren, alıp götüren güzel.

A canım benim, gökyüzünde bile Ay’a güneş eş olmuştur, anlıyorum ki sen de beni yabancılar meclisinde bırakmayacaksın (Beni).

Bir dervişin yanına gittim, Tanrı sana yardır (Sevgilidir), yaverdir (İşlerini görendir) dedi,
Sanki onun duasıyla senin gibi bir padişah yar (Sevgili, dost, tanıdık) oldu bana.

Bütün âlemi hamam kapısındaki resimler gibi gördüm a benim sarığımı kapıp götüren  (Arkasından koşturan) güzel, ben gene sana el atacağım, sana yapışacağım.

Her cins, zincirini sürüyüp kendi cinsinin yanına gider, ben kimin cinsiyim ki burada şu tuzağa tutulmuş kalmışım.

Sevgili, gizlice, hırsızlamacasına gönlümün çevresinde dönüp duruyorsun, ey ayyar (Dolandırıcı) dilberim (Alımlı güzelim), ne aradığını, ne istediğini biliyorum ben.
                          ***   
DİVAN-I KEBİR 2 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
İstanbul REMZİ KİTABEVİ 93
                             ***
Neler öğrendik;
1.    Mevlana Hazretlerinin gönlünü, kalbini sevgi yolu ile Şems Hazretlerine verdiğini, kendini yok ederek ondan var olduğunu öğrendik.
2.    Kim gönlünü başka birisine verdiği zaman onunla aynı cinsten olduğunu, sırlarını bileceğini öğrendik.
3.    Her işi yapanın Allah olduğunu, Allah’ın bize sevgiliye nasıl davranılırsa öyle davrandığını öğrendik.
                                  *
İşte böyle yaren;
Her cinsin kendi cinsine doğru gittiğini, köpek köpeğin, aslan aslanın yanına gittiği gibi gideceğini öğrendik, anladık.
                               *

RAVLİ

Popüler Yayınlar