27 Ekim 2015 Salı

DİVAN-I KEBİR 2 CİLT 920 İNCİ BEYİT

920. Rintsin (Gönül erisin), hovardalık (Zevki için para harcamaktan kaçınmayansın), kayıtsızlık (İlgisizlik) dininde benim gibi sen de ortaya düşmüşsün;
Ne diye perde ardında duruyor, ne diye kendini gizlemeye çalışıyorsun, gel yavaşça, çık perdeden, sarhoşum ben.

A şarap, senden daha beter hale geldim, senden daha fazla benim şarap, senden daha fazla coşup köpürüyorum, yavaş davran sarhoşum ben.

Coşup köpüren şarapla aynı cinstenim, (Şarap almak için) hırkalarını satanlardanım, ne diye sevgiliden gizleneyim, örtüneyim,
Yavaş davran, sarhoşum ben.

Kendimden geçtim de senin aşkını seçtim;
Sonra da gördüm ki tamamıyla yok olmuş gitmişim;
Artık sen de yavaş davran, çünkü sarhoşum ben.

Her ne kadar âlemi aldatıyorum, keşiş kılığına girmişim amma İdris’in gönlündeki nurum (İlimde, fende ileri seviyedeyim, insanlara ustaca yazılmış yazılarımla dışına elbise içine ışık veririm) ;
Yavaş davran, çünkü sarhoşum ben.

Mezhep kaydından kurtulanların mezhebinde bildiklerin yabancılığı, bilmezlikten gelişi bile değersizdir;
Bir yeldir onlara bu bile;
Yavaş davran, çünkü sarhoşum ben.

A yüzlerce fitneler koparan, düzenler düzen, vakit geçti, sarhoşlar sızdı;
Sen şu gençleri de al götür, sözlerimi de rehin al da şarap sun;
Fakat yavaş davran, çünkü sarhoşum ben.

O Rüstem’in meclisine kavga etmeye, gürültü çıkarmaya geldim de geçtim oturdum;
Yüzlerce kadeh kırdım, yavaş gel, çünkü sarhoşum ben.

Ey saçma-sapan söyleyip duran, hem dümbelek çalan (Anlayışsız, sersem), hem gülen, hem eşek olan, hem eşeğe kul-köle kesilen yavaş gel, çünkü sarhoşum ben.

A lök (Hareketsiz oturan) gibi çöküp kalan akıllı, a yüzü demircinin yüzü gibi kapkara kesilmiş kişi, gel de dilberimi gör, onu seyret;
Amma yavaş gel, çünkü sarhoşum ben.
                          ***   
DİVAN-I KEBİR 2 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
İstanbul REMZİ KİTABEVİ 93
                             ***
Neler öğrendik;
1.    Gönül eri olup zevk için para harcamaktan çekinmeyen, dine bağlılığımız yoksa Mevlana Hazretlerine yaklaşmamız gerektiğini öğrendik.
2.    Coşup köpüren biri isek Mevlana Hazretlerine yaklaşmamız gerektiğini öğrendik.
3.    Kendimizden geçerek, benliğimizden sıyrılarak ne yaptığımızın farkına varmadan isek Mevlana Hazretlerine yaklaşmamız gerektiğini öğrendik.
4.    Saçma sapan konuşan biri olsak bile isek Mevlana Hazretlerine yaklaşmamız gerektiğini öğrendik.
5.    Anlayışsız sersem biri olsak bile isek Mevlana Hazretlerine yaklaşmamız gerektiğini öğrendik.
6.    Hareketsiz, ne yapacağını bilemeyen kişi isek Mevlana Hazretlerine yaklaşmamız gerektiğini öğrendik.
7.    Çalışmaktan hayatın anlamını yitirmiş bir kişi bile olsak Mevlana Hazretlerine yaklaşmamız gerektiğini öğrendik.
                                  *
İşte böyle yaren;
Mevlana Hazretlerinin kendisine yaklaşanlara güzeli ve güzellikleri gösterdiğini öğrendik, anladık.
                               *

RAVLİ

Popüler Yayınlar