17 Ekim 2015 Cumartesi

DİVAN-I KEBİR 2 CİLT 820 İNCİ BEYİT

820. Ayağını vurup duruyorsan (Kendi isteğini yapmak için uğraşıyorsun) can teknesine gel de bir an olsun, şu bol şıramın içinde dalgalar yut.

Bu şarap baş döndürmez, bu şıra gönlü coşturmaz.
Hadi, bir tat şu benim şarabımdan.

Sendeki şarapsa seni sarhoş eder, daima mahmur bir hale sokar seni, neyin var, neyin yok, biliyorum amma yüzüne vurmuyorum.

A benim tutulmuş kuşum, tutulduğun tuzağa bakma, o tuzağı kurana bak da gerçeğe bakmayı öğren.

Tuzak, kuyu dibi kadar derin olsa Tanrı onu cennete döndürür;
Dikenlik, çöplük olsa Tanrı orasına bana, gül bahçesi haline getirir.

Yusuf kuyuya düştüğü zaman kendisine, senin işini ben düzene sokacağım ey benim yorgunum, ey benim hastam diye (Allah’tan) haber geldi.

Senin ilacını (İyileştirmek için) ben dövüp (Türlü yollarla kullanılan maddeleri) hazırlıyorum, otağını (Büyük ve süslü çadırını) ben süpürüp arıtıyorum, zıttan zıt (Tersten ters) olan şey meydana getiririm, her şeye gücüm-kuvvetim yeter, zor-kahır sahibiyim ben.

Taşa diril derim (Dirilir), yoğa var ol derim (Var olur), çayırlığa-çimenliğe kış kesil derim (Kurur), beni ikrar ediyor (Benimseyip kabul ederek doğruluyor) musun sen?

Ey Tebrizli Tanrı Şems’i, sen günün aydınlığısın, bense senin gününün ardında yelip yortan (Aceleyle, telaşlı bir biçimde koşan) geceye benziyorum.

Bir lahza (Zamanın bölünemeyecek kadar kısa anı), bir an bile senden elimi çekmem;
Çünkü işim de sensin benim, gücüm de.
                          ***   
DİVAN-I KEBİR 2 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
İstanbul REMZİ KİTABEVİ 93
                             ***
Neler öğrendik;
1.    Hazreti Mevlana’nın öğretisinin Tanrı şarabı olan helal şarapla sarhoş edip kişiyi uygun ve olgun hale getirdiğini öğrendik.
2.    Hazreti Mevlana’nın maddeye ve manaya hükmettiğini, istediği değişikliği yapabildiğini öğrendik.
3.    İnsanın kaderini değiştirecek güce ve yeteneğe Hazreti Mevlana’nın sahip olduğunu öğrendik.
4.    Her işi, her değişikliği Allah’ın düzenlediğini, bunları dostları tarafından görünür hale getirdiğini öğrendik.
5.    Şems Hazretlerinin aydınlık vererek görüşümüzü kuvvetlendirdiğini; aydınlık görüş sahibi Şems Hazretlerini devamlı arayıp istediğini Hazreti Mevlana’dan öğrendik.
                                  *
İşte böyle yaren;
Allah dostlarının isteğini kendi isteği yaparak dostunun isteğini yerine getirdiğini öğrendik, anladık.
                               *
RAVLİ


Popüler Yayınlar