24 Temmuz 2012 Salı

GÜLŞEN-İ TEVHİD 201-300

İbrahim Şahidi dede 1531 yılında yazdığı mesneviden 600 beyit seçerek bu beyitlere 5 beyit yazarak Mesneviyi anlamamıza yaklaştıran eseridir.
 Mevlana’nın merdiven olarak bahsettiği, aklımıza anlamamız için yükselmek isteyenlere misalinden İbrahim Şahidi’nin seçtiği 600 basamağı arz ediyorum.

201.
Allah’ın özellikleriyle özellik kazandıysan Halil peygamber gibi davran.

202.
Gizli bilgileri gizlemeyene gizli bilgi verilmez.

203.
Gizliliğe uygun olan duyucu olur.

204.
Bu dünyayı seven yok olur, öbür dünyayı seven ebedi yaşam bulur.

205.
Yetersizliklere ve yalanlara  kulağını kapa,başka alemi görmek imkanı doğsun.

206.
Başına kaza gelince en ufak sıkıntıda bile çok rahatsız olursun.

207.
Başına gelecek kazaya kurtuluşun yok.

208.
Aşkın getirdiği sıkıntıya sevin,o sıkıntının buluşma nedenidir.

209.
Görünüşüne önem veren din liderine önem verip yanına gitme,çünkü onun aklı azdır ve doğru yolu bulamamıştır,sana göstereceği yol doğru değildir.

210.
Görünüşün öneminden vazgeçersen,iyilikler içine girersiniz.

211.
Evlat çok isteyen mahrum kalır,sakinlikle ve yavaş isteğine doğru git.

212.
Pisliklerin toplanacağı yüzler vardır,sen böyle birini arkadaş edinme.

213.
Cins cinsine doğru yürür,kime doğru gidiyorsan sen osun.

214.
Gönlü aydın birine arkadaş olman,başa taç olmaktan iyidir.

215.
Allah dedi ki:Beni çağırdın mı,suçlu da olsan,puta da tapsan ben çağrına gelirim.

216.
Övülecek şeyler,ayıp ve kusurlar arasındadır.

217.
El üstünde el vardır Allah’a kadar.

218.
Arayan sonuçta aradığını bulur.

219.
Ne halde olursan ol Allah’ı iste, Allah’ı ara.

220.
Hoşlanma duygusundan dışında başka sevinçler vardır.

221.
İsteklerin ölmez, imkan olmadığı için donmuştur.

222.
Ustalıkta kim olgunsa mana bakımdan geride, görünüş bakımından ileridir.

223.
İçinde nur bulunanın öbür dünyada geçmiş ve gelecek zaman ile mekan derdi yoktur.

224.
Baş gözün uyusa bile gönlü açık olanda, gönül gözünde yüzlerce göz açılır. 

225.
Allah’a yakın olmak ta, düşman olmakta senin içindedir.

Hangisini öne çıkartırsan sen öyle bilinirsin.

226.
Seni kullanmak için oluşturdukları bu aklı bırakmak için kulağını tıka, hakikatle işbirliği yapan aklı al.

227.
Allah huzurunda;hizmet etmekten,ihtiyaçtan,alçak gönüllü olmaktan,yalvarıştan başka bir şeyin değeri yoktur.

228.
Nur’un farkına varan Allah’ın sanatına aşık olur,inkar eden yapılmış olanlara aşık olur.

229.
İstediğine ulaştın mı artık inanmak için bilgi peşinde koşman çirkindir.

230.
Zamanın ve davranışın baskısından velilere aşık olarak kurtul.

231.
Kimi bu yola istekli görürsen ona dost ol, yardımcı ol.

232.
Kendini zayıf görme, kontrol ve çalışmanı değerlendir.

233.
Allah’tan korku iki elini bağlar amma aklını bağlardan çözer.

234.
Olgunluk sahibi söze başladığı zaman sözü sadece kendi sözü değildir.

235.
Kendin yönelmezsin, Allah’ın emriyle severek yarar görür yönelirsin.

236.
Elde ettiğinle yetinme,daha elde edeceğin çoktur.

237.
Bu uzun bir yolculuktur, durağı olmayan yolculuk makamındır.

238.
Allah’a ulaşıp varan gönle sırlar gizli kalmaz.

239.
Allah sana yol açmasaydı sende bu yöneliş olmazdı.

240.
Her güzele güzellik senin gönlünden gelir.

241.
Günahtan temizlenenin duası Allah’a ulaşır ve değerlendirilir.

242.
Allah insanların suçlarına karşı hesap görmede yavaş ve yumuşak davranır diye sınırı aşma.

243.
Sebeplerin sebebi çoktur, sebeplerde takılı kalma, sebebi yaratana bak.

244.
Vücudun canla değerlidir, canında cananın verdiği ışıkla değerlidir.

245.
Allah verdiklerine karşılık namaz kılmanı ister.

246.
Aklının tamamını dünya isteklerine verenle dostluk kurman, Allah’tan nefret etmene sebep olur

247.
Topraktan oluşanlar seni tuzağında tutarken, gönlünün varlığını ve etkilerini,sana sunacaklarını bilemezsin.

248.
Allah’ın sevdiği çok kulun yanına gelirsinde tanıyamaz yararlanamazsın.

249.
Arayışında Yusuf peygamber huyluları ara, kurtları arıyor ve dostluk kuruyorsan arayışındaki yanlışlığın farkına var.

250.
Şükür etmek vereni bilmek ve verilenin farkına varmaktır.

251.
Karanlıktan sonra aydınlık gelir, ümitsizlikten sonra ümit gelir.

252.
Biz yolun zorluklarını sona erdirdik, bize katılanlara yolu kolaylaştırdık.

253.
Verilen öğüte kötü anlam yükleme,yararını anlamak için çalış.

254.
Kötü ve aşağılık kişi kimdir ?
Sen iyilik ettin mi o sana kötülük eder.

255.
Aşıkların mal ve para ile işi yoktur.
Kazancı sermayesizdir.

256.
Aşıklar görünmeyen alemde yer edinmişlerdir.

257.
Çok alim vardır amma hakiki ilimden haberleri yoktur.
Sevgili değil aktarıcıdır.

258.
Kendini unutursan anılırsın,hizmet edersen hürriyet verirler.

259.
Canı tanıyanlar her şeyin birden ibaret olduğunu bildiklerinden sayının çokluğu ile uğraşmazlar.

260.
Nerede dert varsa çare oraya gider.
Nerede yoksulluk varsa nimet oraya gider.

261.
Bir kimseyi Allah korursa ona kuş da,balık da gözcü kesilir.

262.
Takdir yüzünden kaybettiklerin senden belayı giderir.
Bunu böyle bil.

263.
Ders alma yeteneğini,uyanıklığı Allah’tan dile.
Diğer verilerden değil.

264.
Aciz olman ve ben merkezli davranıştan vazgeçmen çok beladan seni korur.

265.
İbadeti kendi yararın için yaparsın,sevilirsin.

266.
Allah’tan gelene saygı gösterip uygularsan hayat kaynağına yaklaşırsın.

267.
Zamanını iyiliklere yönelt,bu zamanının kıymetini bil.

268.
İnsana kendi ruhundan vererek şereflendirmiş karar verme yetkisini akıla vermiştir.

269.
Perhiz yaparak vücudunu azdırmamak, ruhuna kuvvet kazandırır.

270.
Akıllı kişi bir işin sonunu,önceden gönlünde görür.

Aklı az (ahmak) olansa sonuç ortaya çıkınca görür.

271.
Gizleneni gizleyen,gizlenen alemin gizliliklerini öğrenmeye layıktır.

272.
İnsan çok özel bir öze sahiptir ve içindedir ki bu özü ara ve iste.

273.
Sana ulaşan zarar veya faydanın sebebi kendinsin.

274.
Bu alemde yaptıkların öbür aleme dikilen tohumlardır.

275.
Kızgınlıkla gönüllere saldırma,karşılığını alırsın.

276.
İyiliklerin kuş yumurtası gibi kuş olur karşına çıkar.

277.
Dost bulan sebeplerden geçer.

278.
Dosttan ayrılan akıl bile bir şey yapamaz hale gelir.

279.
Bu dünya malıyla neşelendin, ayrıldığın zaman üzülmeni düşün.

280.
Gönlüne sıkıntı geldiği zaman üzülme, o sıkıntı senin için iyiliktir.

281.
Baştaki ağzı kapadın mı,başka bir ağız açılır,gizlenenlerden lokmalar yer.

282.
Aşk üzüntü verir yara açar,ancak sonuç sevinç, üzüntün o yaranın ilacıdır.

283.
Gönlüne iyice bak aradığını bulur ve görürsün.

284.
Allah sana şah damarından daha yakınım diyor, bu kadar yakın olanı göremiyorsan perdelisin.

285.
Vücut isteklerine esir olan aşağılanır.

286.
Gönülde aşk fazlalaştığı zaman mezhep imamları da ders veremez.

287.
Ölümden ölmekten korkma,ölüm yeni doğum sebebidir.

288.
Aşıklara dost güzelliği ders verir.

289.
Aşık’a can korkusu çekmek ayıptır.

290.
Abdal kimdir: Değer yargıları değişmiş olandır.

291.
Mükafatını tam alacağı zaman verilen yorgunluktan kaçan, sonra da sevinç bekleyene şaşarım.

292.
Aşk davası acı çekmektir.
Acı hem şahit hem delilindir.

293.
Vücut isteklerin iç alemine yolculuk etmene engeldir.

294.
Aşırı istek doymazlığa ve felakete gönlünü esir eder.

295.
Gönlünde Allah sevgisi arttı mı şüphesiz Allah’ da seni seviyor.

296.
Başka yerde arama içinde ara.

297.
Emanet olarak kullandığın senin olmadığı için gururlanma

298.
Seven sevdiğini ilan eder,sevilenin yönelişi gizli ve örtülüdür.

299.
Dostun yüzünü ancak özü onun semtimde olan can görür.

300.
Aşk iki aleme de yabancıdır.
Aşkta 72 türlü divanelik (sıra dışı davranış) vardır.

                                            ***

Perde:Hakkın huzuruna alınman için terbiye edilmemene perde denir.

Bu terbiyeyi kazanan perdeyi geçmiş olur.


Yarısı siyah perde,yarısı beyaz sayısız perde vardır.

İlk perdeler kişinin aklının temizlenmesi için yalnızlığa çekilerek kendini din ölçülerine göre öz eleştiriye sokarak doğru ve yanlışları belirlemek sonra düşüncelere bağ olan bağların belirlenmesi  gerekir.


Yılların yanlışlığını kısa bir zamanda düzelemeyeceğinden kişi Allah’tan yardım ister.Bu gizli olanları ve etkileri olanları görmek için gereklidir.


Bu yoldan daha önce geçmiş çıkar ilişkisi olmayan bir büyükten yardım alabilirsin veya herkesçe bilinen bir büyüğün kitabından yaralanarak faydalanabilirsin.

 Ahlaken temiz olabilmen için gereklidir.
Bunları yapmazsan sıradan biri olarak yaşarsın.

 Diğer yarı aydınlık perdeler nurdan zarar görmemen için alıştırıldıktan sonra yanmaman için açılan perdelerdir.

 Perdelerin kaldırılması Allah’ın emriyle olur.
Kişi iyi niyetle çalışır.

 Dikkat edeceğin Allah’ın söylemlerini söyleyip seni gevşetip paranı alacak çok kötü insanların kullanacağı birisi olma.

Bu yolda kafan çok karışacaktır korkma devam et.

 Sezgilerin gelişerek analiz ve sentez yapma, doğru algılama doğru tanımlama, kavrama yeteneği geliştirilerek tablonun doğru yerine bakma ve koyma, çıkar baskısından kurtulup doğru söyleme ve doğru yaşayış becerisi kazanmaktır.

Allah’a inanmayana fayda sağlamaz.

 İnanç üzerinden esas kişiliğini bulma savaşı ile kendini bilme ve bulma çalışmasıdır.

Açılan kapıdan gidip gitmemek sana kalmış.

 Diğer bir anlamı da her insan perdeli doğar yani görmesi uygun olmayan yerlerin görmemesi içindir.

 İyilik yolunda olanlara ve çıkarı için kullanılmayacağına inanılan için bu perdeler Allah’ın izniyle açılır.   

Doğrusunu Allah bilir.
                          *
RAVLİ

Popüler Yayınlar