9 Aralık 2019 Pazartesi

DİVAN-I KEBİR 6. CİLT 470 İNCİ BEYİT


(Mevlana Hazretleri kendinden geçişi anlatıyor)

470. Bana (Benim böyle söylediğimi) duyar da kızar, geç gelirsen kimsesiz, yapayalnız kalırım;
Seviyorum seni.

Gül (Mutlu ol, sevin) a bağ, a gül bahçesi;
Gül a selvi.
A süsen, bize, seviyorum seni de, de düşman kör olsun.

* Eski âdetine uy da gel, yanıma otun o tatlı dudaklarım oynat Mevlana de, seviyorum seni.

Hiçbir şeycikler bilmiyorum ben, senin bilen, geri kalanını, sen söyle a sevgili;
Söyleyince anlatıyorum seni, susunca da
Seviyorum seni.
            
İster zehir olsun, ister şeker;
 Kendinden geçiş, ne de tatlıdır:
Külahını ararsın da başını bulamazsın;
Ne de tatlıdır kendinden geçiş.

Ağına tutuldun, kadehindeki şarabı içtin mi, dışarı çıkmak istersin, kapıyı bulamazsın;
Ne de tatlıdır kendinden geçiş.

Korkma, adam değil misin sen;
Bir kımılda, ölmedin ya;
O altını ver gümüş bedenliye,
Ne de tatlıdır kendinden geçiş.

Ne diye soğursun, kar kesilirsin;
Yok ol da yücel:
Varlık gamını az ye;
Ne de tatlıdır kendinden geçiş.

Ağa tutulmuşum, ömür kadehim dolmuş deme;
Kocalıkta yeni bir ömre dal, ihtiyarken gençleşmeyi seyret;
Ne de tatlıdır kendinden geçiş.

Ne diye aklın başında hay (Ey) kardeş?
Şarapla dolu denizi (Sevinçle kendinden geçiş veren büyük bir alanı) gör;
A kâfir (Kabul etmeyen, tanımayan), Müslüman (Allah dostunun sözüne inan, söylediğinin doğru olduğunu gör, tanı, yaşa, saklamadan söyle, gizleme) ol;
Ne de tatlıdır kendinden geçiş.
                      ***
DİVAN-I KEBİR 6 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                        ***
Neler öğrendik;
1.    Birine sevgiyle bağlandığımız, gönül verdiğimiz zaman bu seviyorum sözünü söylememiz, yalnız kalınca da içimizden seviyorum seni diyerek sevgimizi aralıksız söylememiz gerektiğini öğrendik.
2.    Sevgi ile kendinden geçişin çok tatlı olduğunu, Mevlana Hazretlerinin önemsediğini öğrendik.
3.    Parayı sevdiğimize harcamadan çekinmeden benliğimizi unutarak kendimizden geçmemiz gerektiğini öğrendik.
4.    Bedenimize bağlı oldukça, bedenimizi çok önemsedikçe yücelere gidemeyeceğimizi öğrendik.
5.    Kendinden geçişin yeni bir hayat verdiğini, ihtiyarlıkta gençliğimizi yaşama fırsatı verdiğini öğrendik.
                    *
İşte böyle yaren;
Aklımıza tamamen bağlanmadan güzelliklerin ucu bucağı olmayan büyüklüğünü görerek içine dalmamız, sevinci, mutluluğu yaşamamız ve bunları saklamadan, bencillik etmeden söyleyip başkalarının da yararlanmasını sağlamamız gerektiğini öğrendik, anladık.
                     *
RAV

Popüler Yayınlar