8 Aralık 2019 Pazar

DİVAN-I KEBİR 6. CİLT 460 İNCİ BEYİT


(Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerini anlatıyor)

460. Canın eteğini tutar (Aitlik oluşturur), şunu-bunu bırakırsan her şeyden kurtulursun;
Ne cinden sayılırsın artık, ne insandan.

A Ay, sevgilimin üstüne doğ, ısıt onu da de (Söyle) ki:
Seviyorum seni.
A yel, saçlarına es de güzelim de.
Seviyorum seni.

Buradan da olsan, oradan da olsan:
Gelsen de, gelmesen de tamamıyla şekersin, tamamıyla helva;
Hem de ne helva.
Seviyorum seni.

Kınanmayı duymam, isteyişte aczim yok;
Aşk oyuncak değil;
Gerçekten de gel;
Seviyorum seni.

Toprağa soksalar beni, gene gönlümü sana bağışlamışım, gene sevgilim sensin;
Gökyüzüne ağdırsalar beni,
Seviyorum seni.

Keşişler gibi dağ başına cıksam senin aşkım ararım;
Denizin dibine dalsam gene o denizde
Seviyorum seni.

Yüzünün ışığından a Ay yüzlüm, senin ihsanlarından a padişahım, zindan, ova kesildi bana, o ovada da
Seviyorum seni.

Mademki onu görüp sarhoş olmuşum, iki elimi de utançtan yuyayım (Yıkayayım);
Yolunu tutayım da diyeyim:
Seviyorum seni.

Aydın, güzel bir gönül huzuru dilber, benimle savaşıp duruyor, o gözyaşı, ona doğru ak da gel de,
Seviyorum seni.

Her can, ayağım öpmek için seni arıyor;
 Kimsenin hadi yok ki buraya gel desin;
Seviyorum seni.
                      ***
DİVAN-I KEBİR 6 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                        ***
Neler öğrendik;
1.    İnsan olmanın bağlarından kurtulup Melek özelliğine kavuşabilmemiz için birtakım kimseleri ve nesneleri bırakıp taşıdığımız canımızın önemi anlamamız, canın gücünü görmemiz için yakınlaşmamız ve cana ait olmamız gerektiğini öğrendik.
2.    Canı öğreten, gücünü gösteren, aydın, güzel gönüllü dilberini, Tanrı dostunu çok sevmemiz, sevgimizi her yerde ve yükselse söylememiz gerektiğini öğrendik.
                    *
İşte böyle yaren;
Bütün Mevlevilerin canı öğretip gösterecek doğru kişiyi bulmak ve ayağını öperek saygı göstermek için beklediklerini öğrendik, anladık.
                     *
RAV

Popüler Yayınlar