29 Aralık 2018 Cumartesi

DİVAN-I KEBİR 5. CİLT 3580 İNCİ BEYİT


(Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerini olan aşkı anlatıyor)

3580. Aşka gideyim, aşka sığınayım;
Çünkü aşkı, insanı bütün belâlardan koruyan bir kale gördüm ben.

Bütün dünya mülkünden, bütün dünya zevkinden geçtim, yalnız senin aşkını seçtim ben.

Zaten mal-mülk de sensin, âlemin canı da sen;
Hepsi birmiş de ben, bin görmüşüm.

Öldüm, senin yüzünden dirildim de dünyayı ikinci defa gördüm.

A çalgıcı, eğer dosta dostsan şu perdeden çal:
Sevgiliyi gördüm ben.

Şehrimizde ne diye sevgili arayayım?
Padişahlar padişahının dostluğuna ulaştım ben.

Onu, bir hoşça bağrıma bastım, sıktım da şeker kamışını sıkma törenini gördüm.

Söze yumdum ağzımı;
Çünkü sayısız söz söylemeyi gördüm, sınadım.

* Bu yola basan bir ayak bile kalmadı;
Bense rahvan (Yolcuyu sarsmayan en yavaş koşu ile) gitmeye koyuldum.

Zarardan-ziyandan başımı esirgemem;
Başsız, nice külâhlar giymiş başlar gördüm ben.
                     ***
DİVAN-I KEBİR 5 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                        ***
Neler öğrendik;
1.    Aşkla uğraşının bütün belalardan uzak tutan korunaklı alan olduğunu öğrendik.
2.    Her şeyden geçip Allah dostunu tutkulu sevgi ile sevip bağlanmayı seçmemiz, bütün çok olarak gördüklerimizin aslında bir tek can olduğunu, onun da Allah dostu olduğunu öğrendik.
3.    Allah dostunu sevenin Allah dostunun elinde ölüp yeniden dirileceğini, dünyayı farklı bir gözle görmemiz gerektiğini öğrendik.
4.    Allah dostunu sevgili olarak bilen ve onun nazına dayananın başka bir sevgili aramayacağını öğrendik.
5.    Allah dostunun görünüşte sert olduğunu fakat içinde seker olduğunu öğrendik.
6.    Aşka düşen kimsenin suskunlaşacağını öğrendik.
                    *
İşte böyle yaren;
Mevlana Hazretleri zarardan-ziyandan korkmadan cesur hareket ettiğini, aşk yolunda baş vermiş çok kişileri gördüğünü tanıdığını öğrendik, anladık.
                     *
RAV




Popüler Yayınlar