1 Aralık 2018 Cumartesi

DİVAN-I KEBİR 5. CİLT 3270 İNCİ BEYİT


(Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerini olan aşkı anlatıyor)

3270. Bu kup-kuru yerde Nuh'un gemisine benziyorum ben;
Tûfan (Şiddetli yağmur) da vâdemin (Bana tanınan zamanın) gelip çatması.

Nûh'un gemisi de gayb âleminde, pusudaki dalgaları bekliyordu hani.

 Susanların arasına girdik, yattık-uyuduk;
Çünkü sesimiz, feryadımız haddi (Sınırı) aşmıştı zaten.

A yüce sevgili, a her işte eşsiz güzel;
Düzenbazsın;
Fakat seni seven de düzenbaz.

Kıyamet günüsün sen;
Şehir, pazar, senin yüzünden alt-üst olmuş.

A sevgili, maşuklar (Sevilenler) bile aşkından feryat etmede;
Artık âşıkların feryatlarım ne diye söyleyeyim ben?

Ecel günü, ben öldüm mü, mezarda gözleme beni.

Dirilmeyi istiyorsan ısmarla vuslat (Sevgiliye kavuşma) yeline (Rüzgârına) beni.

Sensiz, yaşayışın da bir değeri yok, neşe’nin de;
Son-ucu, sen nerdesin, biz nerdeyiz?

Sensiz, bir damarımın bile aklı başındaysa can damarım kopsun gitsin.
                     ***
DİVAN-I KEBİR 5 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                        ***
Neler öğrendik;
1.    Mevlana Hazretlerinin yaptığı çalışmanın kuru bir alanda yağacak şiddetli bir yağmurdan korunmak için gemi yapma çalışması gibi algılanacağını, ancak ölüm anında gerçeklerin anlaşılacağını öğrendik.
2.    Kurtuluş gemisinin hazır olduğunu, her an insanı boğacak dalgaların insanları yutmaya hazır olduğunu öğrendik.
3.    Mevlana Hazretlerinin dünyada söyleyeceği sözleri söylediğini, sözlerinin değerli ve geçerli olarak benimsenip yayıldığını öğrendik.
4.    Şems Hazretlerinin Mevlana Hazretleri ile tanışmasından sonra birbirine olan sevgi ve saygı yüzünden oluşan aşk ile bilinmeyen veya ifade edilmeyen, gizlenen veya iki yüzlülükle saklananların ortaya çıkartılarak açıkça anlaşılmasını sağladıklarını öğrendik.,
5.    Ölümün Allah dostu aşkı yüzünden neşe içinde gerçekleşeceğini öğrendik.
          *
İşte böyle yaren;
Mevlana Hazretleri yaşayışının bütününü Şems Hazretlerine aşkla verdiğini, aklı ben dedikçe o benlik damarını kuruttuğunu öğrendik, anladık.
                   *
RAV

Popüler Yayınlar