13 Aralık 2018 Perşembe

DİVAN-I KEBİR 5. CİLT 3410 İNCİ BEYİT


(Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerini olan aşkı anlatıyor)

3410. Zorda kaldım da kalk dediysem sana, özrümü kabul et benim.

A sarhoş bir halde yatıp uykuya dalmış nergis;
A yüzü-yanağı hoş dilber, kalk.

Bu kulunun de bildiği, senin de bildiğin şarapla doldur kadehi, sun (İkram et) bana, kalk.

A dost, kırık-dökük bir kalk gönül kırılmadan.

Gönlüm, sevdaya (Güçlü sevgiye, aşka) ait sözlerden usandı;
Kalk artık uykudan.

A yüzü ateşe benzeyen sevgili;
Bir soluk olsun kaçma ateşimden.

Sütüm, senin yüzünden coştu, kaynadı, kan oldu-gitti;
A aslan, gir kanıma, boyan kanıma.

Kazama (İstem dışı veya beklemediğim bir olaydan zarar görmeye) teslim oldum;
Çünkü sen, kaza gibi sertsin (Esnekliği az, kolayca eğilip bükülmeyensin), kader gibi tezsin (Çabuk olan, süratli).

Bir bak da gör, kaftanımın pervazına (Yakasına, koluna, eteğine geçirilmiş uzun parçaya) nasıl gönül kanım bulanmış, öfkeyle bakma sakın;
Aman, o uyuyan fitneyi (Karışıklığı, kavgayı) uyandırma.
                     ***
DİVAN-I KEBİR 5 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                        ***
Neler öğrendik;
1.    Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerini yüz-yüze görmeyi çok istediğini, onun sırları söyleyip kendinden geçmeyi çok arzuladığını, açlık çektiğini öğrendik.
                     *
İşte böyle yaren;
Mevlana Hazretlerinin aşk sözlerinden usandığını, Şems Hazretlerinin kızmadan, öfkelenmeden yanına gelmesini istediğini öğrendik, anladık.
                   *
RAV

Popüler Yayınlar