23 Aralık 2018 Pazar

DİVAN-I KEBİR 5. CİLT 3520 İNCİ BEYİT


(Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerini olan aşkı anlatıyor)

3520. A benim gözüm, a benim ışığım, nûrum, mezarımın içini ışıklandır.

Işıklandır da şu sabırlı (Olacak veya gelecek bir şeyi telaş göstermeden bekleyen) bedenim, mezar içinde şükür secdesine kapansın (İsteğine kavuşanın Allah’ın izin vermesinden olduğu bilmesiyle gösterdiği saygı hareketi yapsın).

A gül harmanı, tez geçme;
Bir soluk olsun o güzel kokunla bürü (Kapla, ört, sar) beni.

Geçip gittiğin vakit de sanma ki senin pencerenden, senin kapından uzağım ben.

Mezarımın üstüne konan taş yolumu bağladı amma hayal yolundan gelir-dururum;
Hiçbir fütûrum  (Bezginliğim, umutsuzluğum, usancım) yok.

Atlastan yüzlerce kefenim (Ölümümde, gömülmeden önce sarıldığım kumaş yüzü parlak, sık dokunmuş ipekli kumaş) olsa senin şekil elbisene bürünmedikçe çırçıplağım.

Delik delmede galiba karıncayım ki sarayının yücelerine ağıyorum.

 Senin karıncanım (Seninle konuşan küçük bir varlığım), Süleyman’ımsın (Herkesin dilini bilen, konuşan padişahımsın) benim;
Bir an olsun huzurundan ayırma beni.

Sustum;
Kalanını sen söyle;
Kendi söyleyip kendi işitmemden bıktım artık.

A Tebrizli Şems, çağır beni;
Senin çağırmandır Sûr'un üflenmesi bana.
                     ***
DİVAN-I KEBİR 5 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                        ***
Neler öğrendik;
1.    Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerinden ölümünde bile vazgeçmeyeceğini, mezarının ışığı, vücudunun güzel kokusu, ayıplarının örtüsü olmasını isteyeceğini öğrendik.
2.    Ölüm bile olsa Şems Hazretlerinden Mevlana Hazretlerinin vazgeçmeyeceğini öğrendik.
3.    Kavuşmak için bedene engel varsa hayal yolundan sevenin sevdiğine kavuşacağını öğrendik.
4.    Mevlana Hazretleri seven olarak kendini çok küçülttüğünü, sevdiği Şems Hazretlerini ululaştırdığını, böylece sevdiğine bakışını tanımladığını öğrendik.
5.    Mevlana Hazretlerinin kalabalık içinde yalnız kalmaktan, sözlerini dinleyen olmadığını, dinleyenin Şems Hazretleri olduğunu öğrendik.
                    *
İşte böyle yaren;
Allah dostuna kavuşmakla kendimizi ona teslim ederek bizi ölmesi ve fyeniden diriltmesini istemek, beklemek olduğunu öğrendik, anladık.
                     *
RAV


Popüler Yayınlar