1 Nisan 2016 Cuma

DİVAN-I KEBİR 2 CİLT 2450 İNCİ BEYİT

2450. (Mevlana Hazretlerinin Şems Hazretlerine seslenişi)
A güzellik güneşi, bir an olsun bulut altından çık, görün;
O parıl-parıl parlayan, o alev-alev yanan yüzü görmek istiyorum.

Seni saran havadan gene davul sesleri duydum, alıcı doğanım, gene geldim işte, padişahın elini-kolunu arzuluyorum ben.

Nazlarınla bundan fazla üzme, incitmebeni, git artık dedin;
O bundan fazla üzme, incitmebeni demen yok mu, o sözü istiyorum işte.

Git, padişah evde değil dedin, beni kovdun ya, kapıcının o nazını, o setliğini istiyorum ben.

Herkesin elinde güzellik madeninden kesilmiş, koparılmış parçalar var;
Fakat ben o alımın madenini, o güzellik definesini istiyorum.

Şu feleğin ekmeği, suyu, vefasız (Sevgide ve dostlukta kararlı durmayan) bir sele benzer;
Ben balığım, timsahım, ummanı (Denizi, suyu) istiyorum ben.

Yakub gibi vah, yazıklar olsun (Sevdiğimi göremiyorum) deyip duruyorum;
Yusuf’u Kenan’ımın güzel yüzünü görmek istiyorum.

Şehir, sensiz bir hapishane oluyor vallahi bana;
Başıboş dağlara çıkmak, ovalara düşmek istiyorum.

Şu ağırcanlı, gevşek yoldaşlardan bıktım, usandım.
Tanrı aslanını, Zâloğlu Rüstem’i istiyorum ben.

Canım Firavundan da usandı, zulmünden de, İmran oğlu Musa’nın yüzündeki nuru görmek istiyorum.
                         ***   
DİVAN-I KEBİR 2 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
İstanbul REMZİ KİTABEVİ 93
                         ***
Neler öğrendik;
1. Mevlana Hazretlerinin Şems Hazretlerini çok özlediğini öğrendik.
                                *
İşte böyle yaren;
Şems Hazretlerinin nurlu yüzü olduğunu, sayısız kuvvet ve güzellikleri içinde barındırdığını Mevlana Hazretlerinin sözlerinden öğrendik, anladık.
                                 *

RAVLİ

Popüler Yayınlar